למרות בקשת המשטרה

מעצרו של החשוד בהסתרת מדרדר הפח הוארך ביומיים בלבד

זאת למרות בקשת המשטרה להארכת המעצר בחמשה ימים. בית המשפט טען כי לאור החשדות נגדו מסתבר כי לא נדרשים למשטרה פעולות חקירה רבות ועל כן ניתן להסתפק ביומיים בלבד (משטרה, חרדים)

איצלה כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: נתי שוחט/פלאש 90)

בפעם השנייה: משטרת ישראל מחוז ירושלים הביאה היום (חמישי) את החשוד בסיוע לדרדור הפח הבוער בירושלים להארכת מעצר. החשוד, אב לששה ילדים תושב האזור, נעצר בחשד כי סייע למדרדר הפח בהפגנה ברחוב יחזקאל בעיר לפני שבועיים, אירוע בו נפצעה באורח קשה אם ל11 ילדים, להימלט לאחר האירוע. הוא חשוד גם בהסתרת החשוד מידי המשטרה.

בדיון אמר נציג המשטרה רס״מ יעקב זריהן, כי "מדובר בפרשה שמתנהלת בשבעות האחרונים בכלל היחידות במחוז ירושלים, לאחר שדורדר פח ופצע אישה במצב קשה שנמצאת עד עכשיו במצב קשה". זריהן המשיך: "מדובר בהסלמה מתמשכת של הפגנות באזור גאולה, ולמרות שהעצור לא חשוד בדרדור הפח, יש בידו מידע על מיקומם של החשודים במעשה הנמצאים במצב הימלטות ולא נעצרו עדיין ע"י המשטרה". זריהן העלה בפני בית המשפט חשש, כי אם ישוחרר העצור, הוא עשוי לשבש את החקירה.

עורך דינו של העצור, שלמה חדד פנה אל השופטים: "כל השאלות בחקירות שלו חוזרות על עצמם, המשפחה שלו קשורה לתיק? למה במהלך החקירה הגיעו לאשתו באמצע הלילה לתחקר אותה? איימו עליו שיחקרו אותו עד שיישבר?". נציג המשטרה השיב לטענותיו: "פעולות החקירה הן של המשטרה והיא רואה לנכון לזמן את מי שהיא רואה לנכון, לרבות אישתו של המשיב".

עורך דינו שלמה חדד הוסיף לתקוף את המשטרה: "מדובר בבן אדם בן-57 אב ל-6 ילדים, עדיין לא ברורה לי סיבת מעצרו, סעיף העבירה שבגינה הוא עצור הוא לא נכון, המשטרה נהגה באופן פסול, המשטרה עושה בחקירה שימוש באמצעים פסולים, שלושה חקירות מראים לו אותו דבר, הוא לא היה שותף לפח ולא להפגנה".

לאחר ששמע את טענות המשטרה לצד טענות עורך דינו של החשוד פסק השופט כי מאשר הארכת מעצר, אך ביומיים בלבד ולא בחמשה ימים. השופט נימק את החלטתו: "המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו בחמישה ימים, מדובר באירוע קשה ומעצר, הקשר שלו זה החשד שהוא ניסה לסייע לאחד החשודים בתיק להימלט מחקירה, עיון בתיק החקירה מצביע על מספר לא גדול של פעולות חקירה, אני מורה על הארכות מעצרו רק עד מחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר