עדכונים שוטפים

חברי הממשלה ה-37 הצטלמו בבית הנשיא, נתניהו זרח: "פעם שישית גלידה" • תיעוד נרחב

בישיבת הממשלה הראשונה הגדיר נתניהו ארבע מטרות עיקריות והביע התרגשות: "פעם שישית שאני מקים ממשלה, אני מתחיל את שנת ה-16 שלי כראש ממשלת ישראל" • השגריר באו"ם ארדן ימשיך בתפקידו • היועצת המשפטית לממשלה לא הוזמנה באורח חריג, ובסביבת נתניהו מסרו: "היא לא רצויה פה" (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שרי ממשלת ישראל ה-37 (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שרי ממשלת ישראל ה-37, שהיום (חמישי) נשבעו אמונים במליאת הכנסת, התייצבו הערב בבית נשיא המדינה בירושלים, ונעמדו יחד לתצלום. נתניהו ויצחק הרצוג ישבו בשורה הראשונה. פניו של נתניהו קרנו מאושר והוא אמר כשאינו מסתיר את התלהבותו: "פעם שישית גלידה". זו ממשלתו השישית של נתניהו.

מוקדם יותר התכנסה הממשלה החדשה לישיבתה הראשונה. נתניהו פתח אותה, חזר על התרגשותו וסיפר כי זו לו השנה ה-16 בתפקידו כראש ממשלה. הוא בנוסף הגדיר ארבע מטרות עיקריות שיש לממשלתו.

"אני מאוד נרגש לפתוח את הישיבה הראשונה של ממשלת ישראל ה-37. זהו באמת יום חג. בדרך הנה מהכנסת, הספקתי לפגוש הרבה מאוד אזרחים - הם מחייכים, שמחים ומאושרים", פתח נתניהו.

"הם מאושרים קודם כל שחזרנו, שהקמנו ממשלה, שהחזרנו את היציבות, והם מאושרים כי הם בטוחים שנעבוד יחד למען כל אזרחי ישראל".

ראש הממשלה החדש ישן הוסיף: "זו הפעם השישית שאני מקים ממשלה בישראל. אני יכול לבשר לכם שאני מתחיל את שנת ה-16 שלי כראש ממשלת ישראל".

חברי ממשלת ישראל ה-37 (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשלב הזה אמר נתניהו: "חבריי כאן יכולים להניח שכבר רגילים. אבל אני לא מורגל, אני מתרגש גם הפעם. אני מתרגש קודם כל בגלל האמון העצום שעם ישראל נתן לנו. אני מתרגש בגלל האחריות שעומדת לפנינו. אני נרגש כי אני יודע שיש לנו נבחרת מצוינת, עם אנשים מעולים חדורי שליחות שיעשו את העבודה למען כל אזרחי ישראל".

לדברי ראש הממשלה, "יש לנו ארבע מטרות עיקריות, שהגדרתי אותן היום בנאומי, אחזור עליהן כי הן חשובות: קודם כל, לבלום את איראן. זו שאלה קיומית. אנחנו קודם כל דואגים לקיום ולביטחון.

"דבר שני, להחזיר את הביטחון והמשילות בתוך מדינת ישראל. דבר שלישי, לטפל ביוקר המחיה ומצוקת הדיור. הדבר הרביעי ואני מאמין שגם הוא בהישג יד, להרחיב באופן דרמטי את מעגל השלום".

נתניהו הוסיף: "אני בטוח שנעשה זאת כי אנחנו ממשלה אחודה. אני יכול לבשר לכם זה שונה: בלי פריטטי, בלי חליפי, בלי כל המגבלות האלה שהיו. אנחנו ממשלה אחודה, שמאוחדים גם בחזון וגם במטרה.

"כבר הבאנו לישראל את "תור הזהב" - את השנים הטובות ביותר בתולדותיה. עכשיו נציב את ישראל בפסגות חדשות, ונעשה זאת כממשלה אחראית ומסורה, ממשלה שתמלא את ימיה".

נתניהו, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

את דבריו חתם נתניהו: "רציתי לומר תם הטקס - אבל אני לא יכול להגיד לכם את זה כי מכאן אנחנו הולכים לטקס בבית הנשיא. אני כבר אומר - תם הטקס. עכשיו ממשילים שרוולים חברות וחברים. קדימה לעבודה".

היועמ"שית והשגריר באו"ם

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, לא הוזמנה באופן חריג לישיבת הממשלה הראשונה הערב. כך על פי הדיווח ב-ynet. ההערכה היא שהיא תפוטר בקרוב מתפקידה כפי שכבר נרמז על ידי ח"כים בליכוד.

גורם בסביבת נתניהו מסר כי "היא לא רצויה פה. זה מסר די ברור וחד של נתניהו ליועצת המשפטית לממשלה. הייתי בעשרות ישיבות ממשלה לאורך השנים ומעולם לא הייתה ישיבה ללא יועץ משפטי לממשלה או בהשתתפות נציג מטעם היועץ. גם בישיבות שהן לכאורה ללא החלטות, אלא רק חגיגיות כמו זו, תמיד הוזמן היועץ המשפטי לממשלה".

לאחר מכן דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה והשניים קבעו פגישת עבודה ביום ראשון.

בתוך כך במהלך היום הודיע נתניהו לשגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, כי יאריך את כהונתו כשגריר באו״ם בשנה נוספת. ראש הממשלה שיבח את פעילותו המקצועית והנמרצת להגן על ישראל בזירה הבינלאומית. השגריר ארדן הודה לראש הממשלה על האמון בו ואמר כי ימשיך לפעול ככל יכולתו כדי לחזק את מעמדה של ישראל באו״ם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר