בעקבות הסנקציות

עשרות חברי כנסת ישראליים בתמיכה באזרבייג'ן; "נגד איראן"

חברי כנסת מכלל סיעות הבית, מביעים תמיכה בממשל האזרי, בעקבות החלטת הסנאט הצרפתי לקדם הטלת סנקציות על המדינה | כל הפרטים (חדשות, בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אזרבייג'ן (צילום: שאטרסטוק | תמונות מהקהילה: אלי איטקין)

במכתב ברכה ותמיכה ששיגרו 30 שרים וחברי כנסת מכל סיעות הבית, ליו"ר הפרלמנט של אזרבייג'ן וחברי הפרלמנט מביעים החכי"ם תמיהה מהחלטת הסנאט הצרפתי, לפני כחודש הקוראת לאיחוד האירופי לקדם אמברגו על רכישת גז ונפט מאזרבייג'ן וקוראים להם לשקול מחדש את החלטתם.

"ברכותינו נתונות לכם ידידינו יו"ר וחברי הפרלמנט האזרבייג'ני לרגל ההחלטה על פתיחת שגרירות אזרבייג'ן בישראל. זהו צעד משמעותי בשדרוג שיתוף הפעולה האמיץ בין שתי המדינות והינו המשך טבעי למאות שנות הידידות בין העם האזרי והעם היהודי והקהילה היהודית על אדמת אזרבייג'ן" – כך כותבים 30 שרים וחברי כנסת מכל סיעות הבית ליו"ר הפרלמנט סהיבה גפרובה ולחברי הפרלמנט האזרי.

במכתב התמיכה מוסיפים השרים וחברי הכנסת כי "מולנו ניצב אויב משותף ומסוכן – העריץ האיראני המאיים בחורבן על שני העמים שלנו. משטר האייטולות, שרוצח באכזריות את בני עמו ומעודד טרור בעולם, משתמש בתעמולה אנטישמית כדי להסית את תושבי אזרבייג'ן נגד הממשל החילוני והמוערך בזירה הבינלאומית".

"הרודנות הפרסית גם מתאמצת להלך אימים על שכנתה מצפון באמצעות הפגנת שרירים ובניסיון להקים חיזבאללה אזרי. אולם כל המאמצים האלה עלו בתוהו. אזרבייג'ן מוכיחה שוב ושוב כי לא ניתן לסחוט אותה באיומים ודווקא כעת החליטה לפתוח שגרירות בארץ ישראל. ישראל והעם היהודי מוקירים אתכם".

השרים וחברי הכנסת כותבים עוד כי "אנו רואים בתמיהה את החלטת הסנאט הצרפתי מחודש נובמבר הקוראת להפעיל סנקציות נגד אזרבייג'ן ולקדם אמברגו על רכישת גז ונפט ממנה ע''י האיחוד האירופי. החלטה זו משחקת לידיה של איראן, המעוניינת בהחלשתה של אזרבייג'ן, שמהווה היום סמל למדינה בעלת אוכלוסייה מוסלמית-שיעית מתקדמת ששומרת על קשר הדוק עם ישראל והעולם המערבי. בתקוה כי ישקלו מחדש את החלטתם".

בקהילה היהודית מברכים את השרים והחכי"ם מישראל. הרב זמיר איסייב רב הקהילה הגיאורגית באזרבייג'ן אמר כי "האגרת הזו היא עידוד משמעותי עבורנו ומתנת יום הולדת לנשיא אילחם אליייב אוהד העם היהודי וישראל".

יצוין, כי בצל הסערה הגדולה במדינה, בסופ"ש האחרון החל הרב איסייב בפרויקט שבתון תורני בכל חודש לבני כל הגילאים בשיתוף 'הועד להצלת נדחי ישראל' ו'שמע ישראל'. השבתון הראשון התקיים לצעירים במלון 'סנטרל פארק הוטל' ובבתי הכנסת של היהודים בבאקו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר