לא נכנע

למרות איומי חמאס: השר איתמר בן גביר עלה להר הבית

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עלה הבוקר להר הבית וזה למרות איומי ארגוני הטרור • נתניהו הבהיר אתמול כי לא ביקש מבן גביר להימנע מהעליה להר הבית (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
בן גביא בהר הבית (צילום: מנהלת הר הבית)

יממה לאחר שבישראל דיווחו כי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, דחה את עלייתו להר הבית, בן גביר עלה הבוקר (שלישי) להר הבית, לראשונה מאז חתם על הסכם קואליציוני עם בנימין נתניהו.

בן גביר עלה להר תחת אבטחה כבדה של היחידה לאבטחת אישיים וכוחות משטרה גדולים. הביקור הסתיים ללא אירועים חריגים.

אמש דווח בתקשורת כי נתניהו לחץ על בן גביר לדחות את הביקור בהר הבית אך מלשכת נתניהו הכחישו ופרסמו הודעה לפיה: "לאחר שהתייעץ עם גורמי ביטחון, ראש הממשלה נתניהו לא ביקש מבן גביר שלא לעלות להר הבית".

בן גביר אמר בהר כי: "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל".

יצוין כי בן גביר קיים אמש הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים ונפגש עם ראש השב"כ וכולם קבעו שאין מניעה שבן גביר יעלה להר הבית. גורמי ביטחון שהשתתפו בהערכת המצב סברו גם שהתקפלות מול האיומים תהווה פרס לטרור ומתן לגיטימציה לפעולות נגד ישראל.

בפתח ישיבת הסיעה שלו אתמול, תקף יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, את הכוונה של בן גביר לעלות להר הבית ואמר: "אסור שאיתמר בן גביר יעלה להר הבית, זו התגרות שתוביל לאלימות שתסכן חיי אדם ותעלה בחיי אדם. עם כל זה שביבי חלש הוא מוכרח הפעם לעמוד ולהגיד לו אתה לא עולה להר הבית כי ימותו אנשים".

כזכור, ארגון הטרור 'חמאס' שיגר אתמול (שני) מסרים תקיפים לישראל, בצל הדיווחים על תכנונו של השר בן גביר לעלות השבוע להר הבית. בחמאס הודיעו כי "לא יעמדו מנגד", והוסיפו כי הדבר אף "יוביל לפיצוץ המצב". את המסרים העביר למצרים ולאו"ם. כ לפי דיווח בערוץ אל מיאדין. גם בארגון הטרור 'הג'יאהד האסלאמי', תקפו את עלייתו המתוכננת של בן גביר להר הבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר