לראשונה מהפלישה

36 שעות של שקט: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לנצור את האש באוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע על הפסקת אש זמנית עד למוצאי שבת בחצות הקרוב - זאת לבקשת איש הדת הנוצרי המקורב לנשיא הרוסי | מוקדם יותר שוחח עם נשיא טורקיה ארדואן שקרא לו להגיע להפסקת אש חד צדדית (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הודיע לפני זמן קצר למפקד הכוחות באוקראינה לנצור את האש עד ליום ראשון הקרוב, כך פרסם הקרמלין.

עוד ציינו בקרמלין, כי ההחלטה על עצירת האש מגיעה בעקבות בקשת אנשי דת בכנסייה האורתודוכסית הרוסית לעצור את האש.

הפסקת האש תכנס לתוקפה מחר ב-12:00 ותסתיים במוצאי שבת בחצות הלילה. כך מסרו ברוסיה.

גם ברוסיה וגם באוקראינה אזרחים רבים הם נוצרים אורתודוכסים, ובשל כך ביקשו בכנסייה לנצור את האש למספר ימים, כך כאמור, על פי הודעת הקרמלין.

מאוחר יותר, פורסם כי פקיד אוקראיני בכיר דחה את הצעתו וקרא לה "צבועה". הבכיר הוסיף כי "הפסקת אש זמנית" תהיה אפשרית רק כשרוסיה תצא מהשטחים שכבשה מאוקראינה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס להצעה להפסקת אש ואמר כי פוטין "מנסה למצוא מעט חמצן".

מוקדם יותר היום (חמישי), שוחח נשיא רוסיה פוטין עם מקבילו הטורקי ארדואן. על פי הודעת הלשכה של הנשיא הטורקי עולה כי ארדואן דרש מפוטין לנצור את האש באוקראינה.

לטענת אנקרה, בשיחה בין שני המנהיגים, קרא ארדואן לפוטין להוביל הפסקת אש חד צדדית, זאת כחלק מניסיונו של ארדואן לשמר את עצמו ואת טורקיה במעמד המדינה המתווכת.

נכון להיום בשני הצדדים לא ששים להגיע אל שולחן המשא ומתן, באוקראינה דורשים כתנאי סף לתחילת המשא ומתן נסיגה מלאה של הכוחות הרוסיים מהשטחים של אוקראינה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר, כי האפשרות של אספקת מכוניות משוריינות לאוקראינה נמצאת על השולחן - זאת בצל קריאות של הנשיא זלנסקי להגביר את הסיוע לאוקראינה לקראת שנה לפלישה הרוסית לשטחה.

הסיוע יגיע אחרי ההכרזה של הנשיא ביידן בזמן ביקור זלנסקי על אספקת טילי פטריוט לידי אוקראינה. בשל הנוכחי ארצות הברית עדיין מסרבת להעביר את הטנקים מסוג M1 למרות הבקשה האוקראינית.

אתמול נשיא צרפת מקרון הכריז כי יעביר לידי אוקראינה כמה טנקים צרפתיים כחלק מחבילת סיוע למדינה שנמצאת במלחמה כבר עשרה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר