שנת 'הקהל'

הנתון נחשף: 1120 משפחות שלוחי חב"ד פועלים בישראל

צבא השלוחים של חב"ד בישראל מונה 1120 משפחות שלוחים, כשבשנה האחרונה בלבד יצאו לשליחות קרוב ל-100 שלוחים חדשים – נתון שיא של כל הזמנים. בשבוע הבא הם יתכנסו יחד למעמד 'הקהל' מיוחד עם אלפי תומכיהם (חסידים)

המעמד הגדול, שנה שעברה (צילום: חיים טויטו)

אלפי שלוחי ושלוחות חב"ד, לצד אלפי תומכיהם, יתכנסו יחד בשבוע הבא למעמד הצדעה מיוחד של צעירי חב"ד, בגני התערוכה בתל אביב. גדול יהיה המעמד לכבודה של תורה – מפעל השלוחים הגדול של הרבי זי"ע בארץ הקודש. יהיה זה מעמד שכולו הצדעה והוקרה לפעילות מסירות הנפש של שלוחי הקודש, הפרוסים ממטולה ועד אילת, בערים, בשכונות, בקיבוצים וביישובים, ופועלים ללא הפסקה באמצעות מערך שיעורי תורה וחסידות, תכניות תורניות לקהלים מגוונים, פעילות חסד עם מגוון האוכלוסיות, ואין ספור פעילויות הנוגעות לכל תחומי החיים היהודיים.

במהלך ערב ההצדעה, יועלו על נס שלוחים ייחודיים, שהחליטו לצאת לשליחות הקודש בעקבות רגעים מטלטלים שחוו בחייהם המשפחתיים. הסיפורים המרטיטים יחשפו טפח מעוצמת השליחות החב"דית.

צבא השלוחים של חב"ד בישראל מונה 1120 משפחות שלוחים, כשבשנה האחרונה בלבד יצאו לשליחות קרוב ל-100 שלוחים חדשים – נתון המהווה זינוק מרשים ביציאה לשליחות של משפחות חב"דיות.

"קצב התפתחות השליחות בישראל הוא הגדול ביותר בעולם", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "בשנים האחרונות נרשמת מגמת הצמיחה כשאברכים צעירים, חסידי חב"ד, ממהרים לצאת לשליחות מיד לאחר חתונתם, ומשתלבים במפת השליחות בארץ הקודש".

לצד למעלה מאלף שלוחי הרבי זי"ע, הפועלים בכל רחבי הארץ, ישנם גם שלוחים ייעודיים הפועלים בקבוצות מיקוד. כך, למשל, במסגרת אגף מיוחד 'לב חב"ד' של צעירי חב"ד, פועלים עשרות שלוחים בבתי הרפואה השונים. בנוסף, פועלים עשרות שלוחים עם קהילות דוברי הרוסית, במסגרת אגף 'חב"ד בעלייה'. פעילותם צמחה השנה משמעותית עקב גל העלייה הגדול של יהודי אוקראינה.

בין קהל שלוחי חב"ד, ישנם שלוחים הפועלים עם דוברי הצרפתית, האנגלית והספרדית. פעילותם של שלוחי חב"ד לדוברי הצרפתית רשמה עלייה מרשימה בשנים האחרונות עם התרחבות פעילות ממוקדת הכוללת שיעורי תורה והקמת מוסדות חינוך ייעודיים. בנוסף, ישנם שלוחים ייעודיים הפועלים במעגל השנה בקרב משפחות נפגעות טרור, בקרב אנשי כוחות הביטחון, בקרב קשישים ומגוון קהלים נוספים.

בשנים האחרונות, הושקו על ידי צעירי חב"ד מיזמים רבים ומושקעים, שהזניקו את השפעת השליחות בישראל לשיאים חדשים. אחד מהם, הוא מיזם 'השגרירים', המופעל על ידי השלוחים, ובמסגרתו מגויסים קהלים גדולים של מקורבי בתי חב"ד המסייעים משמעותית להרחבת הפעילות התורנית בכל השנה כולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר