בישיבת הממשלה

נתניהו בתמיכה פומבית ל'תוכנית לוין'; "מימוש רצון הבוחר"

ראש הממשלה נתניהו הציג היום בפתח ישיבת הממשלה שלושה אתגרים עיקריים - מדיניים, משפטיים וכלכליים, שבהם תעסוק הממשלה בצורה שונה ממשלתה הקודמת (חדשות, פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ישיבת הממשלה, היום (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה ודיבר על מספר נושאים חשובים; ביניהם, הרפורמה המשפטית של השר יריב לוין ועל משטר הטרור באיראן.

בפתח דבריו אמר נתניהו: "בסוף השבוע משטר הטרור באיראן הוציא להורג שני אזרחים איראנים צעירים שהפגינו נגד עריצות השלטון. ישראל מגנה בתוקף רצח נפשע זה. אנו מצדיעים לאזרחים האיראנים שנאבקים בגבורה למען חירותם. הם מקריבים את חייהם למען זכויות אזרח בסיסיות, הם חושפים בפני כל העולם את פניו האמיתיות והמכוערות של משטר הדיכוי בטהרן, משטר שמאיים על אזרחיו, על מדינות האיזור ועל שלום העולם כולו. אני אומר את זה כבר 20 שנה והיום לשמחתי יותר ויותר אנשים, ויותר ויותר ממשלות ברחבי העולם מבינים זאת".

לאחר מכן הבהיר נתניהו: "ישיבת הממשלה היום תוקדש בעיקרה למינויים שיאפשרו את פעולת הממשלה. השרים והשרות נכנסו למשרדיהם והם נחושים, כל אחת ואחד מהם, לקדם את המדיניות לשמה נבחרנו. אבל כפי שאמרתי כאן לפני שבוע, אנחנו לא מחכים".

"בתחום המדיני: ביום חמישי התכנס הקבינט הביטחוני והחלטנו על שורת צעדים נגד הרשות הפלשתינית, שקידמה החלטה אנטי ישראלית קיצונית באו"ם. צעדים אלה כוללים סנקציות נגד בכירים פלשתינים, קיזוז כספי טרור והקפאת פרויקטים בכירה של בנייה פלשתינית בשטחי C, שמנוגדים להתחייבויות מפורשות שהרשות הפלשתינית נטלה על עצמה. אנחנו הקמנו ממשלה אחרת עם מדיניות אחרת, וכולם יראו זאת גם בהמשך".

"בתחום הכלכלי", אמר נתניהו, "בסוף השבוע קיימתי דיון ראשוני על צעדי החירום המיידיים שננקוט, עוד לפני דיוני התקציב, כדי להילחם ביוקר המחייה שמרקיע שחקים בגלל אפסות המעשה והמחדלים של הממשלה הקודמת. שר האוצר ואני נציג צעדי חירום אלה, בזמן הקרוב ביותר".

"בתחום המשפטי: שר המשפטים הציג את השלב הראשון ברפורמה שהוא מתכנן. הטענה שרפורמה זו היא סוף הדמוקרטיה היא משוללת כל יסוד. עד לאחרונה, רבים מכל חלקי הקשת הפוליטית הכירו בצורך להחזיר את האיזון בין שלוש הרשויות. "יש השתלטות עויינת של אסכולת האקטיביזם השיפוטי על השיח הפוליטי ועל עולם קבלת ההחלטות בישראל" - אלה לא מילים שלי, אלא של יאיר לפיד כשהיה שר אוצר ב-2014. "האיזון בין הרשויות צריך לכלול פסקת התגברות. המילה האחרונה היא של הכנסת, כי הכנסת מייצגת את העם" - גם אלה לא מילים שלי, אלא של שר המשפטים הקודם, גדעון סער שאמר אותם גם בשנת 2014".

"האמת היא שהאיזון בין הרשויות במערכת השלטונית הופר בשני העשורים האחרונים, וביתר שאת בשנים האחרונות. זוהי תופעה חריגה שאין דומה לה בשום דמוקרטיה בעולם - לא בארה"ב, לא במערב אירופה ולא בישראל ב-50 שנותיה הראשונות. האם ישראל ב-50 שנותיה הראשונות, לפני המהפכה האקטיביסטית, לא הייתה דמוקרטיה למופת? האם ארה"ב ומדינות מערב אירופה, שאין בהן אקטיביזם שיפוטי מרחיק לכת כמו שלנו, אינן דמוקרטיות למופת היום? הניסיון להשיב את האיזון הנכון בין הרשויות אינו הרס הדמוקרטיה אלא חיזוק הדמוקרטיה. לכן אין ספק שצריך לעשות זאת באחריות ושיקול דעת - וכך נעשה".

עוד הוסיף נתניהו: "שמעתי על ההצעה להקים ועדה ציבורית שתדון ברפורמה במערכת המשפט. לא זכור לי ששמעתי הצעה דומה להקים ועדה כזאת מממשלת המעבר היוצאת, כשהיא חתמה על הסכם הכניעה למסירת שטחים ונכסים כלכליים של מדינת ישראל לחיזבאללה. היא אפילו לא טרחה להביא את ההצעה לדיון בכנסת, כמתחייב בחוק - אנחנו ננהג אחרת. הרפורמה שהציג שר המשפטים תידון בדיון מעמיק ורציני בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת, בו יושמעו כל הדעות בלי יוצא מן הכלל. זהו הפורום המתאים, הטבעי והחוקי לדיון מעמיק זה".

"זוהי גם הזדמנות לומר דבר נוסף, אני לא יודע אם אתם ראיתם אבל אני פשוט הזדעזעתי. ראיתי בסוף השבוע כרזות שהשוו את שר המשפטים למנהיג הנאצים, דיברו על הרייך השישי. זוהי הסתה פרועה שעברה ללא שום גינוי מצד האופוזיציה או ערוצי התקשורת המרכזיים. יש לעצור זאת מיד, להוקיע את הדברים הללו בתוקף ובכל פה ולהתכנס לדיון רציני וענייני סביב הרפורמה, נוקב ככל שיהיה. אני מבקש להדגיש: אנחנו קיבלנו מנדט ברור וחזק מהציבור כדי לבצע את מה שהבטחנו בבחירות, וכך נעשה. זהו מימוש רצון הבוחר, וזוהי מהות הדמוקרטיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר