בלי תמונות

אחרי ההכרזה על הרפורמה במערכת המשפט: השר לוין והנשיאה חיות נפגשו

שר המשפטים לוין ונשיאת בית משפט העליון אסתר חיות נפגשו, לראשונה אחרי ההכרזה על הרפורמה במערכת המשפט, בירושלים (אקטואלי בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נשיאת בית משפט העליון אסתר חיות נפגשה היום (ראשון) עם שר המשפטים הנכנס, חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד. הפגישה, שכונתה "פגישת היכרות", נערכת בלשכתה של חיות בירושלים.

זו הפגישה הראשונה של לוין, מאז מונה לתפקידו, עם חיות, והיא התקיימה ימים אחדים אחר הכרזתו על הרפורמה הדרמטית במערכת המשפט, שעיקרה כרסום מעמדו של בית משפט העליון.

בימים האחרונים הביעו רבים במערכת המשפט ביקורת נוקבת נגד לוין והרפורמה שעליה הכריז. שופט בית המשפט העליון בדימוס, השופט אהרון ברק, מי שחתום על שורה של רפורמות במערכת המשפט לפני מספר עשורים - קיים בסוף השבוע האחרון בליץ ראיונות בכלי התקשורת נגד תכנית לוין.

בריאיון ל'כאן 11' טען ברק: "השר לוין אסף את כל ההצעות הרעות שהציעו במשך השנים, חיבר אותן ביחד לאיזה שהיא שרשרת חונקת את הדמוקרטיה הישראלית. אין לך רעה גדולה מזו מהפיכה חוקתית. הדבר המקביל זה מהפיכה של טנקים".

עוד טען: "רואים בי אויב העם, חשבתי שאני משרת את העם. שאני עושה ככל יכולתי כדי שפסקי הדין שנתתי, אלפים, פסקי דין שמתחברים עם ההיסטוריה שלנו, עם הציונות שלנו, עם הביטחון שלו".

בהמשך הוסיף וטען: "אני לא רואה את עצמי כאקטיביסט בכל מקרה, אני לא רואה את עצמי כשמרן. אז צר לי שאני הבאתי את.. שחושבים שאני הבאתי הטלטלה הזו. אם היו חושבים שלהרוג אותי יפסיק את הטלטלה הזו, אני מוכן לעמוד בפני כיתת יורים" אמר השופט הבכיר לשעבר בריאיון".

בריאיון אחר שהעניק ל'חדשות 12' טען כי היה שמח להידברות אבל לא פנה אליו איש וטען כי מעולם לא שוחח עם יריב לוין. עוד טען כי "הרפורמה שעל השולחן היא חרוזי רעל, ישראל תהפוך לדמוקרטיה חלולה כמו בפולין והונגריה". בהמשך טען כי "נתניהו היה מוכן להודות במרמה והפרת אמונים, הוא קיבל רגליים קרות במהלך המגעים לעסקת טיעון וזו טרגדיה. אם היית עסקת טיעון רפורמת לוין לא היתה באה לעולם".

בתגובה לדברים, בלשכת ראש הממשלה הגיבו כי "ראש הממשלה נתניהו מעולם לא הסכים להודות בעברות של מרמה והפרת אמונים, ואם היה מסכים לכך- כבר הייתה נחתמת עסקת טיעון מזמן והמשפט היה מסתיים. כל יום שעובר במשפט חושף את האמת וממחיש מדוע ראש הממשלה נתניהו סירב להודות בעבירות כלשהן."

שר המשפטים יריב לוין הגיב: "איפה היה אהרן ברק כשבית המשפט לקח לעצמו סמכויות ורמס את הדמוקרטיה, ההצעות שלו להדברות זה תרגילי בזבוז זמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר