הרפורמות במשטרת ישראל

מכת"זית לא רק אצל חרדים: בן גביר מציג שקרים ותוקף - "מי שחושב שאני אתנצל שישכח"

השר לביטחון לאומי תוקף פרסומים שהציגו דברים בשמו ומכנה אותם שקרים • הוא מבהיר למה התכוון כשהתייחס למכת"זיות בהפגנות השמאל בתל אביב ולהנחייתו להוריד דגלי אש"ף • "קמפיין שקרי שנועד לערער על לגיטימיות הממשלה ושלי" (חדשות בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בן גביר ומכת"זית בהפגנת חרדים (צילום: Noam Revkin Fenton, Olivier Fitoussi/Flash90)

איתמר בן גביר, השר לביטחון פנים, מתייחס היום (שלישי) בארוכה לפרסומים בעניין ההנחיות שהעביר למשטרה בנושא קיום הפגנות וטוען לדבריו לרצף של שקרים. הוא תוקף וטוען כי מדובר ב"קמפיין שקרי" שנועד לערער את הלגיטימיות של הממשלה, כלשונו.

הדברים מגיעים לאחר שאמש פורסם, בחדשות 12, כי בן גביר קרא למשטרה להחמיר את התנהלותה נגד מפגינים, ובין היתר להפעיל מכת"זיות גם בהפגנות בתל אביב. הדברים עוררו ביקורת ציבורית, בעיקר בקרב אנשי המרכז שמאל.

"בימים האחרונים אנו עדים לקמפיין שקרי ומתוזמר, שמובל על ידי חברי כנסת בכירים בשמאל, ברשתות החברתיות וכלי התקשורת, שהמטרה שלהם לגרום לי להתנצל, לגמגם ולהצטדק - שישכחו מזה", כתב בן גביר היום בפוסט שפרסם ב'פייסבוק' בשעת צהרים מוקדמת.

"הקמפיין הזה, רצוף שקרים מתחילתו ועד סופו, ויש לו תכלית אחת: לערער על הלגיטימיות של הממשלה שהקמנו בכלל, ועל הלגיטימיות שלי, ושל החלטותיי, כשר החבר בממשלה הזו בפרט. הגיע הזמן להפריך את השקרים הללו".

בשלב הזה הציג בן גביר פרסומים שלדבריו נטענו והינם שקרים. הוא ציין כותרת "בן גביר דרש שתופעל מכת"זית (מכונית התזה) רק בהפגנות השמאל" - ומיהר להוסיף שזהו שקר.

לדבריו, "מזה שנים רבות שננקטת מדיניות מפלה בין אנשי ימין וחרדים לבין אנשי שמאל בהפגנות: כאשר מפגיני ימין וחרדים היו חוסמים כבישים, הם היו נתקלים במדיניות של אפס סובלנות: מכת"זיות, פרשים, כוחות מתוגברים של יס"מ ומעצרים נרחבים. מנגד, כאשר מפגיני שמאל חסמו כבישים - לא ראינו את כל זה. ההנחיה שנתתי אמש, היא בסך הכל תיקון העוול הזה: לא תהיה מדיניות של איפה ואיפה. דין אחד לכל המפגינים. האכיפה תהיה שווה".

הוא התייחס גם לפרסום ש"בן גביר הנחה את המשטרה להסיר דגלי אש"ף - בניגוד לחוק" וטען כי זהו שקר. לדבריו, "דגל אש"ף הוא דגל של ארגון טרור, החותר להשמיד את מדינת ישראל. אלו מטרותיו המוצהרות, ועל פי חוק אסור להניפו. ההנחייה שנתתי למשטרה היא לפעול על פי דין, ופשוט לאכוף את החוק! ההנחייה הזו מעוגנת גם בהנחיות הייעוץ המשפטי לממשלה. העובדה שגורמים בשמאל הקיצוני נזעקים להגן על הנפת דגלי אש"ף, היא מדאיגה, ומלמדת היטב על כוונותיהם, ובאיזה צד הם נמצאים".

השר לביטחון לאומי הוסיף: "יש עוד שקרים רבים, ואת כולם עוד נפריך. אבל חשוב לי לומר לכם דבר חשוב נוסף: אנחנו לא נירתע. לא ניבהל מהקמפיין השיקרי והמסית הזה. נבחרנו באופן דמוקרטי על ידי רוב מוחלט בעם, שביקש לתקן את החרפה שהמיטה עלינו הממשלה הקודמת, שהיתה תלויה בתומכי טרור אנטי ציוניים.

"יש להצר על העובדה שחברי כנסת כמו בני גנץ, שהטיפו לנו במשך שנים על "ממלכתיות", מרעילים את השיח ומאיימים במלחמת אחים. אני אומר בצורה חד משמעית: לא תהיה מלחמת אחים. מותר לחלוק, מותר לבקר, אבל אסור להסית ולחרחר ריב ומדון. זהו מדרון חלקלק ומסוכן. ומכאן, לאחר כתיבת הדברים הארוכים הללו, אני חוזר לעבוד למענכם, אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר