חבר הכנסת סיפר

"היה מעורב בכל הסכם קואליציוני; לא היו לו נהגים, כלום"

חבר הכנסת מש"ס סיפר על דמותו של הגר"ש בעדני שהלך לעולמו, שיתף לרגעים במחיצתו והתייחס להנהגתו ולמועצת חכמי התורה של ש"ס (בארץ)

הגר"ש בעדני זצ"ל (צילום: David Cohen/Flash90)

סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת ‎אוריאל בוסו מש"ס, סיפר היום (רביעי) בראיון לאמיר איבגי ברדיו גלי צה"ל על דמותו של הגר"ש בעדני, זקן חברי מועצת התורה, שהלך הבוקר לעולמו בגיל 94.

בוסו התייחס להנהגתו של הגר"ש ולמועצת חכמי התורה "הוא היה מעורב בכל סעיף קואליציוני, והיה חלק מהותי מההנהגה", סיפר בוסו. הוא הוסיף: "רבני מועצת חכמי התורה ימשיכו להנהיג אותנו, והם יחליטו איך תראה הנהגת התנועה".

בהמשך סיפר ככלל על דמותו של הגר"ש: "כולם ידעו שהרב בעדני חיי כל חייו כמו אברך, היה עולה ללמוד ב-9 וחוזר בצהריים. לא היו לו נהגים, שום דבר - הייתי מתקשר והוא היה מרים את הטלפון. זה אובדן לכל עם ישראל".

מוקדם יותר היום הספיד יו"ר ש"ס אריה דרעי את הגר"ש זצ"ל: "חשך עולם בעדנו. שבור וכואב מהסתלקותו בסערה של זקן מועצת חכמי התורה, מורי ורבי, פאר הדור והדרו, גאון הענווה והיראה הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, מקים עולה של תורה בארץ ובתפוצות, ממייסדי תנועת ש"ס, אשר פעל למענה במסירות נפש מופלאה. אוי לה לספינה שאבד קברניטה".

בהודעה מטעמה של תנועת ש"ס, נאמר: "אהה! חשך עולם בעדנו! תנועת ש"ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שליט"א, יו"ר התנועה השר אריה דרעי, נציגיה פעיליה ותומכיה, המומים, כואבים ומבכים מרה בעלותו בסערה השמיימה של מופת הדור והדרו, רב רבנן, נזר החכמים, משיירי כנסת הגדולה, גאון הענווה והיראה, מנקיי הדעת, מקים עולה של תורה בארץ ובתפוצות, לוחם מלחמות ה' בדרך ההשקפה הטהורה, פעל במסירות נפש נשגבה למען תנועתנו הק' וממנה ישקו כל העדרים, עמוד האמת והחסד מרן פאר הדור, הגאון האדיר רבי שמעון בעדני זצוקללה"ה, זקן מועצת חכמי התורה, ראש כולל "תורה וחיים" בבני ברק והוא בן צ"ד שנים. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, ספד לרב ואמר: "שמעתי בצער רב על הסתלקותו לבית עולמים של זקן הדור, שריד אחרון לדור דעה, גדול ההנהגה והענווה תלמיד חכם, חריף ובקי בכל חדרי תורה הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל.

"לצד ענוותנותו, זכה הגאון זצ"ל ופעל ללא חת עשרות בשנים להעמדת יהדות ספרד על תילה והחזרת עטרה ליושנה, איבדה ירושלים כלי חמדתה.

"דלתו פתוחה לכולם, העמיד תלמידים הרבה והנחיל דרך לאלפים ורבבות במתן עצה תושייה ודרך הנהגה, חובה על כל אחד ואחד לבטל מלימודו ולעסוק בכבודו של זקן הדור שנסתלק מאיתנו, ובילע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר