דיווח:

טראמפ דן באפשרות להטיל פצצה גרעינית על צפון קוריאה

על פי קטע שהודלף מספר של כתב עיתון ה'ניו יורק טיימס' עולה כי דונלד טראמפ בימיו כנשיא דן באפשרות להטיל פצצה גרעינית על המדינה הרודנית (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
טראמפ לוחץ יד לקים ג'ונג און, 2019-תשע"ט (צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

קטע חדש מספרו של כתב העיתון הנחשב 'ניו יורק טיימס', מייקל שמידט הודלף לרשת NBC בו מתואר דיון חריג בין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עם יועציו.

על פי הספר, שחלק ממנו ייקרא "דונלד טראמפ נגד ארצות הברית" מתואר כי במהלך דיון של הנשיא לשעבר עם ראש הסגל שלו, ג'ון קלי, הציע טראמפ להטיל פצצה גרעינית על צפון קוריאה.

בנאומו הראשון של טראמפ מעל בימת האו"ם (תשע"ז-2017) איים כי אם "איש הטילים" קים ג'ונג און לא יחדל מאיומים, ארה"ב "תשמיד לחלוטין" את צפון קוריאה.

שמונה ימים בלבד אחרי שקלי נכנס לתפקידו כראשה הסגל, כך על פי הדיווח, טראמפ אמר לקלי כי "צפון קוריאה תיתקל באש וזעם ולמען האמת בעוצמה, שכמותה העולם הזה לא ראה מעולם".

בספר נכתב כי "מה שהפחיד את קלי אפילו יותר מהציוצים הייתה העובדה שמאחורי דלתות סגורות במשרד הסגלגל, טראמפ המשיך לדבר כאילו הוא רוצה לצאת למלחמה."

עוד תואר כי טראמפ שקל להפציץ את צפון קוריאה בנשק גרעיני ולברוח מאחריות: "הוא התייחס בזלזול לרעיון השימוש בנשק גרעיני נגד צפון קוריאה, ואמר שאם ינקוט בפעולה כזו, הממשל יוכל להאשים מישהו אחר בכך כדי לפטור את עצמו מאחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר