"נפגשו עם גורמים עוינים"

ביקור נטורי קרתא בשטחים: חשוד נעצר בחשד לתמיכה בארגון טרור

ימים אחרי ביקור של קבוצה מ'נטורי קרתא' בשטחים, אחד מהמבקרים נעצר בחשד לתמיכה בארגון טרור והפרת צו אלוף • במהלך ביקורם פגשו בכיר בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ששיבח אותם (חדשות חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: 27א, רשתות חברתיות)

ימים ספורים אחרי פרסום התיעודים ברשתות החברתיות של קבוצת חרדים קיצוניים מ'נטורי קרתא' שביקרו בשטחים בכירים בארגון הטרור הג'יהאד האיסלמי, אחד החשודים נעצר היום בצהריים (חמישי).

במשטרה אומרים כי "החשוד נעצר בביתו בחשד לתמיכה והזדהות עם ארגון טרור וכן בחשד להפרת צו אלוף, בכך שעפ״י החשד נכנס עם אחרים לשטח A האסור בכניסת ישראלים ונפגש שם עם פעילי טרור שבהם הביעו תמיכה והזדהות".

עוד נמסר: "מחוז ירושלים של משטרת ישראל נאבק במהלך כל ימי השנה יחד עם כוחות הביטחון בפעילי טרור באשר הם, במסיתים לטרור, בתומכי מחבלים ובכל מי שמסייע להם.

מדובר בהתנהלות חמורה וחסרת אחריות בניגוד לחוק, שבין אם היא נובעת מאידאולוגיה קיצונית פסולה ובין אם מסיבה של הקצנה דתית או אחרת היא תטופל בנחישות ובאפס סובלנות ע״י המשטרה. כמו כן במשטרה מדגישים כי כניסת ישראלים לשטחי A אסורה ומהווה עבירה ביטחונית מסוכנת העלולה לעלות בחיי אדם."

בפתח הדיון בבית משפט השלום בירושלים אמר נציג המשטרה כי העצור עוכב הבוקר בבית שמש בחשד שיחד עם אחרים נכנס לג'נין לשטח A בכדי להפגש עם משפחות של מחבלים כדי לנחם אותם. עוד טען כי "המשיב נכנס כשהוא נכנס כשהוא אוחז בדגל אש"ף, ויתכן שהם נפגשו עם גורמים עיונים. הוא נחקר והודה כי הוא נכנס לג'נין אבל מכחיש שהוא נכנס לנחם משפחות של מחבלים.

עורך דינו של החשדו אמר כי "זה מעצר פוליטי, שאנשים לא יעזו להביע סולידריות עם פלסטינים בג’נין. מבקש לשחרר אותו".

כזכור וכאמור, מדובר בשלושה חרדים קיצוניים המתגוררים בירושלים ובית שמש, שהגיעו לביקור בג'נין - בשטח A בניגוד לחוק וערכו ביקור בבית של בכיר הארגון בגדה בסאם א- סעדי.

המשטרה כאמור פתחה בחקירה בחשד כי השלושה הפרו את החוק, לפי הסעיף החמור של הזדהות עם ארגון טרור, סעיף הכולל עונש מאסר ממושך.

חברי המשלחת נפגשו בכניסה למחנה הפליטים עם בכיר הג'יהאד האיסלאמי - מהאר אל-אחרס. אל-אחרס שיבח את נציגי ה'נטורי קרתא' על התנגדותם הברורה והמפורשת לציונים ולציונות.

לפני למעלה מעשור, יצאה משלחת נרחבת ממאה שערים למדינת האויב הכי מיליטנטית לישראל - איראן. חברי המשלחת אז נפגשו עם הנשיא האיראני מכחיש השואה מחמוד אחמדינג'אד והתחבקו עמו לעין המצלמות. התיעודים שהגיעו אז מאיראן עוררו סערה רבה בתקשורת הישראלית ואף בתקשורת העולמית.

מבחינתם של אנשי ה'נטורי קרתא', הם בסך הכל ממשיכי דרכו של הרב יוסף חיים זוננפלד זצוק"ל, שנפגש עם עבדאללה מלך ירדן על מנת להבטיח התיישבות יהודית בארץ ישראל גם ללא מדינה יהודית. הגרי"ח זוננפלד הדגיש בפני המלך הירדני כי לא כל היהודים הדרים בארץ מזדהים עם התנועה הציונית.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר