עלייה מטרידה

זינוק אדיר במספר האמריקאים המחזיקים בעמדות אנטישמיות

תחושת חוסר ביטחון חמורה בקרב יהודי ארה"ב, 87% חשים מאוימים לצד עלייה במספר האמריקאים המחזיקים בעמדות המוגדרות כאנטישמיות (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אירוע תקיפת יהודי (צילום: מצלמות האבטחה)

יהדות ארה"ב היא המקום השני בעולם בו נמצאים הכי הרבה יהודים ומתברר שרבים מהם חשים לאחרונה כי הם תחת סכנה. הוועד היהודי-האמריקני (AJC) פירסם היום (חמישי), סקר ממנו עולה כי 87% מהיהודים האמריקנים מעידים כי הם חשים לא בטוחים מאז אירוע בני הערובה בטמפל הרפורמי בקולוויל לפני כשנה. צעירים בגילי 29-18 מרגישים הכי מאויימים (כ-67%) לאחריהם בני 65 ומעלה (50%), וכן דתיים (56%) יותם מחילוניים (41%).

בסקר אחר שפרסמה הליגה נגד השמצה (ADL) עולה, כי 20% מהאמריקנים כ-66 מיליון בני אדם, מחזיקים בעמדות אנטישמיות, תיאוריות קונספירציה ודימויים אנטישמיים שונים. מדובר בעלייה מטרידה במיוחד, שכן מדובר בקפיצה של כמעט פי שניים מסקר שנערך בשנת 2019.

מדובר בסקר שנערך בקרב למעלה מ-4,000 אמריקנים בוגרים – התבקשו להביע את מידת ההסכמה שלהם עם אמירות שונות הכוללות דימויים אנטי-יהודיים. כ-20% מהם, הסכימו עם שישה היגדים או יותר מתוך 11 האמירות האנטי-יהודיות המוגדרות במחקרי הליגה.

39% מן המשיבים מאמינים כי יהודים אמריקנים נאמנים יותר למדינת ישראל מאשר לארה"ב; 20% ציינו כי לדעתם ליהודים יש "יותר מדי כוח" בארה"ב; 21% מסכימים כי "ליהודים לא אכפת מאף אחד חוץ מעצמם" – ולמעלה ממחצית מהנשאלים, כ-53%, טענו כי יהודים ייצאו מגדרם כדי להעסיק יהודים אחרים.

3% מן האוכלוסייה האמריקנית מחזיקים בכל 11 הדימויים שעליהם נשאלו המשיבים. לכאורה, מדובר בנתון נמוך יחסית, אך בפועל מדובר בכ-10 מיליון אמריקנים – יותר מהמספר הכולל של היהודים בארה"ב כולה.

23% מאמינים שישראל מצליחה "לעשות ככל העולה על רוחה מבלי לשלם מחיר", וכי היא "שולטת בתקשורת". 18% מהנשאלים הצהירו כי אינם חשים בנוח לבלות זמן עם אדם שתומך בישראל. עוד נמצא, כי בקרב הצעירים מתחת לגיל 30 המצב אף חמור יותר והם הביעו הרבה יותר שליליות כנגד ישראל ותומכיה.

לא מדובר בהפתעה גדולה לנוכח האווירה בארה"ב, "אלה מאיתנו המצויים בחזית המאבק, ציפו לממצאים האלה מזה זמן – ועדיין מדובר בנתונים מדהימים ופוקחי עיניים", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה.

"אנו עדים לגידול מבהיל בתפיסות אנטישמיות ובשנאה אנטישמית כמעט בכל מדד וברמות שלא ראינו לאורך עשורים. מפיטסבורג דרך שארלוטסוויל, ועד להטרדה כמעט יומיומית של יהודים בערינו הגדולות – תפיסות אנטישמיות מובילות לאלימות. אני מקווה שהסקר הזה יהיה קריאת השכמה לארצות הברית כולה", אמר גרינבלט.

לדבריו אנטי ישראליות היא למעשה אנטישמיות בלבוש עדכני, "תפיסות אנטי-ישראליות אלו אינן בבחינת התייחסות למדיניות הממשלה הישראלית – הן צורה אחרת של אנטישמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר