עבודות הרכבת בשבת

נתניהו הטיח בגולדקנופף לעיני השרים: "אתה נותן נשק לאויבי הקואליציה!"

ראש הממשלה לא אהב את המכתב של יו"ר יהדות התורה והשבת על עבודות הרכבת בשבת, ודרש ממנו לפתור את הנושא בלי פומביות מיותרת • "אני מזכיר לך שאתה כבר לא יו"ר הוועדה למען השבת, אלא שר בישראל!", אמר נתניהו לגולדקנופף (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מתיחות בקואליציה סביב עבודות הרכבת בשבת: הפרשן הפוליטי מתי טוכפלד מתאר היום (שישי) בטורו בעיתון ישראל היום את הצעקות של ראש הממשלה בשר השיכון.

טוכפלד מתאר, כי עם כניסתו של גולדקנופף לישיבת הממשלה, החל נתניהו להרעים בקולו ולהטיח בו מילים חריפות, שהדהימו את הנוכחים. "מה אתה מוציא הודעות על זה שכתבת מכתב נגד העבודות בשבת?!", צעק נתניהו.

"אתה לא יכול לדבר איתי? לדבר עם השרה רגב? אני מזכיר לך שאתה כבר לא יו"ר הוועדה למען השבת, אלא שר בישראל! אתה חלק מההנהגה וממקבלי ההחלטות, ולא מכותבי המכתבים וממגישי התלונות!".

נתניהו, אומרים הנוכחים, ממש זעם. "אתה נותן נשק לאויבי הקואליציה!", הטיח בו. גולדקנופף, מתאר טוכפלד, בעיקר שתק ונראה נבוך.

כזכור, גולדקנופף כתב לשרת התחבורה מירי רגב כי "הובא לידיעתי כי מתקיימות עבודות בשבת על ידי רכבת ישראל, במסילת ת"א בין מחלף רוקח למחלף ההלכה, שאינן עונות להגדרה של פיקוח נפש".

"למיטב הבנתי", הוא כותב, "עבודות אלו הינם כתוצאה מהסכמים שנחתמו על ידי ממשלות קודמות".

במכתב, שנשלח גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, "יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ, שר הכלכלה ניר ברקת, ראשי מפלגות הקואליציה וסגן שרת התחבורה אורי מקלב, מציין שר השיכון כי "בהסמכים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגות הליכוד ויהדות התורה סוכם כי עבודות אלו יופסקו".

"לא נוכל להשלים עם המשך מצב זה", הוא מאיים, "ואני מבקש את התערבותך הדחופה בנדון לצורך ביטול ההסכמים הנ"ל".

בהמשך הנחתה רגב את בכירי רכבת ישראל להכין עד סוף השבוע תוכנית לצמצום עבודות הרכבת בשבת, למניעת חילולי שבת ככל האפשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר