באישור הממשלה

מנכ"לים חדשים במשרד לשירותי דת וברבנות הראשית

הממשלה אישרה הבוקר את מינוי בכיר ש"ס, יהודה אבידן, לתפקיד מנכ"ל המשרד לשירותי דת • במקביל, אושר מינוי יהודה כהן למנכ"ל הרבנות הראשית לישראל • כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מנכ"ל משרד הדתות יהודה אבידן (צילום: כיכר השבת)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינוי בכיר ש"ס, יהודה אבידן, לתפקיד מנכ"ל המשרד לשירותי דת. במקביל, אישרה הממשלה את מינוי יהודה כהן לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל.

אבידן (60) נחשב לאחד מבכירי תנועת ש"ס ולאחד המקורבים ליו"ר ש"ס, השר אריה דרעי. מדובר באחד המינויים הרגישים של המפלגות החרדיות בקדנציה הנוכחית שכן אבידן ייצטרך לנהל בין היתר את בחירת הרבנים הראשיים לישראל בעוד כשמונה חודשים, בחירת רבני ערים מרכזיות כדוגמת ירושלים, תל אביב, חיפה ועוד. כך גם מינוי דיינים לבית הדין הגדול ולבית הדין האזורי.

אבידן אמר לאחר אישור המינוי בממשלה: "שמח ומתרגש להיכנס לתפקיד מנכ"ל המשרד לשירותי דת, תפקיד בעל אחריות רבה אשר נושא תחת אחריותו את כלל שירותי הדת לאזרחי ישראל, מתכווין לעבוד ולהיות לעזר לצידו של יחד עם ידידי השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי תוך שיתוף פעולה מלא ופורה, ביום זה כולי תפילה כי נזכה יחד לקדש שם שמים לטובת כלל הציבורים בישראל".

השר מיכאל מלכיאלי אמר: "הבוקר אישרה הממשלה את מינויו של ידידי יהודה אבידן, האיש הנכון במקום הנכון, אין לי ספק כי מינויו מהווה ברכה אמיתית לשירותי הדת בישראל לכלל אזרחי ישראל ניסיונו הרב יחד עם הרגישות ותחושת השליחות שלו יצעידו את המשרד למעלה, אני שמח על המינוי וכולי תפילה כי חפץ ה' בידו יצלח".

הרבנים הראשים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, בירכו על המינוי ואמרו: "לאחר תקופה ארוכה של אי יציבות הגיע הזמן שיעמוד בראשות הרבנות הראשית מנכ"ל קבוע בכדי שיוכל להוציא לפועל את התכניות הרבות למען עם ישראל אנו מברכים את הרב יהודה כהן שחפץ השם יצלח בידו ויזכה לסייע לקירוב וקידוש שם שמים בעם ישראל".

מנכ"ל הרבנות הראשית, יהודה כהן, אמר לאחר אישור המינוי: "יחד ותחת הנהגתם של הרבנים הראשים לישראל נפעל להעמיד את הרבנות הראשית לישראל במקומה הראוי לה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר