במענה לשאילתא

שר הביטחון יואב גלנט: לא נקבל שום פגיעה במזבח יהושע

בעקבות חשיפת תוכניות הרש"פ להביא להשמדת מזבח יהושע בהר עיבל, שיגרה ח"כ סון הר-מלך מכתב בהול לשר הביטחון - שהודיע כי העביר מסר חריף לרש"פ כי לא יאפשר שום פגיעה במזבח (בארץ)

(צילום: פורום מאבק על כל דונם)

בעקבות פרסום תוכניות הבניה שנחשפו בידי פורום מאבק על כל דונם על כוונת הרש"פ להקים שכונה ערבית בת עשרות מגרשים על שטח אתר מזבח יהושע בהר עיבל, שיגרה ח"כ לימור סון הר-מלך מכתב בהול לשר הביטחון גלנט בו דרשה את התערבותו המיידית למניעת הרס האתר.

בתגובה הודיע גלנט כי מערכת הביטחון תפעל בנחישות ובאפס סובלנות כלפי כל פגיעה באתר, וכי הנחה לקיים בהקדם דיון בנושא.

"אבקש להבהיר כי מערכת הביטחון לא תגלה סובלנות לפגיעה באתרים ארכיאולוגיים באיו"ש", הבהיר שר הביטחון.
כל פגיעה באתר ארכיאולוגי באשר הוא, מנוגדת להסכמי הביניים, לדין הבינלאומי, ולמחויבותנו המוסרית לשמירה על ערכי המורשת וההיסטוריה של הארץ הזו".

גלנט הוסיף וכתב, כי "בעקבות הפרסומים האחרונים אודות כוונה לקדם תוכנית בנייה במרחב מזבח הר עיבל, הבהירו גורמי המנהל האזרחי לגורמי הרשות הפלסטינית כי לא תתקבל כל פגיעה במזבח המוגדר כאתר ארכיאולוגי בעל ערך היסטורי, תרבותי ודתי.

עוד הודיע גלנט כי "הנחה את פיקוד המרכז לקיים סיורים תכופים במקום ולפעול למניעת כל פעילות שעלולה לגרום סיכון לאתר. "ככל שתתרחש פעולה כזו, היא תענה באופן מידי, ובנחישות, בהתאם לסמכויות הקבועות בדין", הבהיר.

בהמשך מכתבו הודיע גלנט כי לאור המקרה החמור, "בכוונת משרד הביטחון לכנס בהקדם דיון בעניין השמירה על אתרים ארכיאולוגיים באיו"ש, דיון שיערך בהשתתפות חה"כ לימור סון הר מלך, בו ידון בין היתר גם המקרה הספציפי של המזבח בהר עיבל, והצעדים הנדרשים בהגנה עליו".

ח"כ סון הר-מלך הגיבה לדבריו של גלנט: "מברכת את שר הביטחון על אמירתו הברורה והחד משמעית לא יאפשר שום פגיעה באתר ההיסטורי".

"גם ההנחייה שהעביר שר הביטחון לצה"ל לקיים סיורים תכופים במקום חשובה וחיונית, אך עם זאת חשוב להדגיש כי הדבר היחיד שיבטיח את השליטה הישראלית בהר עיבל ויבטיח את שלומו של מזבח יהושע, הוא אך ורק נוכחות יהודית קבועה במקום, בדמות גן לאומי וישוב יהודי שיוקמו בהר".

"כל דבר אחר שיבוצע יהיה בגדר פלסטר ארעי שלא יחזיק לטווח הארוך, ויאפשר לרשות הפלסטינית לסיים את כיבוש הרכס עליו היא עמלה בשנים האחרונות ללא הפסקה. הקמת נקודה יהודית בהר עיבל היא צו השעה, ובכוונתי לפעול לכך בהקדם האפשרי", הוסיפה סון הר-מלך.

כזכור, בתחילת השבוע האחרון חשפו בפורום מאבק על כל דונם מסמכים רשמיים של משרד השלטון המקומי ברשות הפלסטינית, שכוללים תוכנית בנייה של עשרות מגרשים על שטח מזבח יהושע העתיק בהר עיבל.

לפי פרטי התוכנית ייבנו עשרות בתי קבע על מרבית חומת המזבח, ויחברו הלכה למעשה את פאתי העיר שכם ומחנה הפליטים עסכר להר עיבל.

על פי התוכנית, המזבח עצמו יישאר שטח ירוק - קרי פארק ציבורי, אותו יקיפו בתים ערבים שיבנו על החומה עצמה ושאר שטח האתר הארכאולוגי שהינם חלק בלתי נפרד מהאתר ההיסטורי.

בפורום 'מאבק על כל דונם' מתריעים כי השכונה שתיבנה תביא למחיקתו של האתר. "על פי התוכניות מרבית שטח האתר - על כל הממצאים ההיסטורים שבו עומד להיגרס לחצץ, וגם החלק שנותר לפליטה יהרס בתוך זמן קצר ויצא לחלוטין משליטה ישראלית בעקבות בניית השכונה שתבלע אותו בתוכה ותמנע גישה למקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר