שנת בצורת?

הכינרת לא עולה; פתיחת השנה הגרועה ביותר ב-50 השנים

מנתוני השירות המטאורולוגי לישראל עולה כי הכמויות המצטברות שנרשמו באיזורי צפון מזרח הארץ מגיעות לפחות ממחצית מהממוצע לתקופה המקבילה - ובמקומות מסוימים אף לכשליש בלבד (בארץ)

(צילום: Doron Horowitz/Flash90)

ינואר מתקרב לסיומו, אבל מפלס הכנרת רשם שיא שלילי מאז תחילת המדידות. זאת, כשבימים הקרובים לא צפויה מערכת גשם באזור.

בחורף ממוצע מפלס הכנרת עולה ב-1.60 מטר. בתקופות המקבילות בשנים קודמות עלה המפלס בעשרות ס"מ ואף בלמעלה ממטר, אך מתחילת החורף הנוכחי הוא עלה בשני ס"מ בלבד.

השירות המטאורולוגי פרסם אתמול סקירה על כמויות הגשם המצטברות מתחילת העונה, שלפי הדיווח הן "נמוכות במידה משמעותית מהממוצע לתקופה המקבילה".

לפי הסקירה, שפורסמה לאחר שחלפה כמחצית מעונת הגשם, "הדבר בולט במיוחד בצפון-מזרח הארץ - שם מגיעות הכמויות המצטברות לפחות ממחצית מהממוצע לתקופה המקבילה - ובמקומות מסוימים אף לכשליש בלבד".

הם מבהירים כי היו בעבר שנים דומות, למשל באיזורי הגליל ועמק החולה - בהם נרשמו ב-80 השנים האחרונות כארבע עד שבע שנים בהן כמויות הגשם היו בסדר גודל דומה ואף קטנות יותר לתקופה.

ד"ר עמוס פורת מהשירות המטאורולוגי הסביר כי "יש סיכוי שיהיה שיפור של המצב הקיים, אך ישנה אפשרות שנסיים את עונת הגשמים בצורה ממש לא טובה. כמו שזה שנראה, אנחנו צועדים בבטחה לקראת שנה מעוטת גשמים. אני לא משתמש במילה 'בצורת', כי זה משהו שהמדינה מחליטה ויש לזה משמעויות כלכליות, אבל אנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים".

ברשות המים אומרים כי "זו פתיחת השנה הגרועה ביותר בחמישים השנים האחרונות. רוב הסיכויים שהשנה תהיה נמוכה משמעותית מהממוצע".

פיראס תלחמי, מנהל תחום כינרת ברשות המים אומר: "אני לא זוכר בעשרות השנים האחרונות אירוע כזה שמתחילת החורף ועד היום המפלס עלה רק בסנטימטר וחצי". לדבריו, "זה חסר תקדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר