תיעוד מהגג של 'עזריאלי'

דרעי ישתתף מחר בישיבת הממשלה; עשרות אלפים מפגינים בחיפה ובתל אביב

שלושה ימים לאחר פסיקת בג"ץ שהורתה לראש הממשלה נתניהו לפטר את אריה דרעי, עדיין אין פתרון ודרעי מתכוון להשתתף מחר בישיבת הממשלה | עשרות אלפים הגיעו הערב להפגנות השמאל בתל אביב - לפיד השתתף בהפגנה; "עם הממשלה המטורללת והמסוכנת הזאת אסור לנהל משא ומתן" • צפו (חדשות בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה הערב מגג עזריאלי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

.חרף פסיקת שופטי בג"ץ כי על ראש הממשלה נתניהו לפטר שר הפנים והבריאות אריה דרעי, דרעי עוד לא פוטר והוא מתכוון להגיע מחר לישיבת הממשלה, המתקיימת מדי יום ראשון.

בינתיים, בתל אביב, בחיפה ובעוד מקומות נערכות הפגנות ענק כנגד הממשלה וכנגד הרפורמה המשפטית שמתכנן שר המשפטים יריב לוין. בתל אביב נערכת הפגנה עם עשרות אלפי משתתפים.

מפגינים עם לפידים - ההפגנה הערב בתל אביב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בהפגנה בתל אביב: "מה שאתם רואים פה היום זו הפגנה בעד המדינה. זו הפגנה למען המדינה. אנשים שאוהבים את המדינה באו הנה היום כדי להגן על הדמוקרטיה שלה, להגן על בתי המשפט שלה, להגן על הרעיון של חיים משותפים וטוב משותף. יש פה אוהבי ישראל שבאו להפגין למען מדינה יהודית דמוקרטית לפי ערכי מגילת העצמאות. אנחנו לא נוותר עד שננצח".

לפיד בהפגנה. צילום: עידו רימון

יו"ר מפלגת העבודה, השרה לשעבר מרב מיכאלי אמרה בהפגנה בתל אביב: "על ההפיכה המשטרית הזאת אסור להתפשר. עם הממשלה המטורללת והמסוכנת הזאת אסור לנהל משא ומתן. אין מה להתפשר על דברים שהורסים את מדינת ישראל ואת הדמוקרטיה שלה".

"אנחנו במאבק הזה חייבים להיות אופוזיציה מאוחדת. אני קוראת לשותפים שלי- לא להתבלבל! לא לנהל משא ומתן עם נתניהו שמעוניין בהחרבת המקום הזה! אנחנו חייבים להילחם ביחד עד שננצח!".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר הערב לפני ההפגנה: "אני מקווה שאתם כבר בדרך להפגנה ואם אתם עוד לא בדרך אז קדימה לצאת, להתארגן ולהגיע. אנחנו נפגין על פי חוק. אנחנו רוצים לשמור על הדמוקרטיה שלנו והגיבוי הציבורי והפעילות בהפגנות היא מאוד חשובה למאבק הפוליטי שלנו בהגעה להסכמות הנכונות. אנחנו מוכנים להגיע להסכמות, אבל אנחנו לא מוכנים להרוס את הדמוקרטיה ואנחנו נתעקש על העניין הזה. אז לצאת לדרך - באר שבע, תל אביב, חיפה וירושלים אנחנו כולנו יוצאים לשטח."

דבריה של מרב מיכאלי

הנאומים בהפגנה

השופט בדימוס דוד חשין, אמר בהפגנה בכיכר הבימה: "זוהי הפעם הראשונה בה אני נואם באירוע כזה, אשר עלולים לכנותו פוליטי, אלא שזה לא אירוע פוליטי כי אם אסיפת עם שעניינה זהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל. לאורך השנים זכתה מערכת המשפט הישראלית להערכה רבה לא רק במישור החוקתי אלא גם במישור האזרחי והעסקי בארץ ובעולם. למדינה השואפת להשתלב בכלכלה העולמית אין ברירה אלא לקיים מערכת משפט מקצועית, עצמאית ועניינית אשר מקנה הגנה אמיתית על זכויות יסוד".

"יש לי משאלת לב, שבמקום סדרת המהלכים שהורתם בסתר, ב"מארב משפטי", אשר הכו בהלם את הקהילה המשפטית ושכבות רחבות באוכלוסייה, נואיל לקיים בחירות לאסיפה מכוננת אשר תחבר סוף סוף חוקה לישראל, שתביא לידי ביטוי את המכנה המשותף ואת ההסכמות האפשריות בין המחנות הניצים שבקרבנו, ותאפשר לנו לחיות יחד בתוך המס הגדול הזה שנקרא מדינת ישראל".

הסופרת צוריה שלו, נאמה אף היא בהפגנה ואמרה: "אהבה גדולה וחרדה גדולה הביאו לכאן את כולנו. אהבה לארץ הזאת וחרדה גדולה לגורלה. התקדים ההיסטורי לא מבשר טובות. שום מדינה יהודית לא האריכה ימים עד כה, לא ממלכת דויד ושלמה ולא ממלכת החשמונאים. גנטיקה רעועה יש לנו, של ריבונות קצרה וסוערת, מלאה במאבקים פנימיים. הממשלה הזאת הקימה משרד מיוחד למורשת, אבל שכחה לגמרי את המורשת החשובה והמפוארת ביותר של היהדות, את מוסר נביאי ישראל".

"אני מבקשת לפנות אל כל אוהביה של הארץ הזאת, אל כל מי שחרד לזהותה הדמוקרטית מכל קצות הקשת הפוליטית. אל תדמו בנפשכם שבכם ההפיכה החוקתית לא תפגע. היא תפגע בכולנו, היא תפגע ביסודותיו של הבית הזה היקר לכולנו. בואו ניאבק ביחד. מה שמחבר בינינו גדול בהרבה ממה שמפריד. בואו נתגבר ביחד על מי שזורע שנאה ופירוד בתוכנו ומאיים בכך על קיומנו . זוהי פסקת ההתגברות האמיתית והדחופה שאנחנו זקוקים לה. בואו נתגבר".

ראש השב"כ לשעבר עמי איילון, נאם בהפגנה ואמר: "קורא לאבי דיכטר ויואב גלנט לצאת נגד ההפיכה השלטונית. אני מכיר את השניים אישית, כלוחמים נחושים ואמיצים. אין לי ספק שהם כמונו מודעים לתהום אליה גורר נתניהו את ישראל, אבל הם עדיין שותקים- את אומץ ליבם החליפו שיקולים פוליטיים צרים. אני קורא מכאן לכל הגלנטים ולכל הדיכטרים- תתעוררו!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר