ישיבת הממשלה, מחר

'הציונות הדתית' תיעדר; וזו תהיה הדרישה שיציב בן גביר

בעקבות פינוי המאחז על שמו של הרב דרוקמן ביום שישי האחרון, שרי מפלגת הציונות הדתית החליטו להיעדר - כאות מחאה מישיבת הממשלה מחר | בן גביר ישתתף בישיבה, אך הוא יציב תנאי (חדשות בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
פינוי המאחז ביום שישי האחרון (צילום: ללא קרדיט)

כוחות משטרה החלו שעות לפני כניסת השבת בפינוי גבעת אור חיים שהוקמה לילה קודם בסמוך לישוב מגדלים בשומרון. המאחז הוקם במלאות השלושים להסתלקות הרב חיים דרוקמן.

הצעד הביא למשבר בממשלה, כאשר שרים בכירים תקפו - ונענו בתגובה של בכירים אנונימיים בממשלה. יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' עדכן כי הוא הוציא ביום שישי בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתפ"ש לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה. ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע".

חברת כנסת תיעדה את פועלי ההרס ביום שישי האחרון: "יימח שמם" • צפו (צילום: ללא קרדיט)

כאות מחאה על הפינוי ועל אי התיאום עם סמוטריץ', שרי הציונות הדתית ייעדרו או יותר נכון יחרימו את ישיבת הממשלה; "לא מתכוונים לעבור לסדר היום ובוחנים צעדים נוספים בהמשך", אמרו ב'ציונות הדתית'.

לעומת זאת, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כן ישתתף מחר בישיבת הממשלה וידרוש משר הביטחון שהיה אחראי על הפינוי ביום שישי לפנות את חאן אל אחמאר בהקדם.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, בן גביר טוען שאם מצפים ממפלגתו לכבד את פינוי המאחז על שם דרוקמן, חייבים להוכיח אכיפה בצד השני.

כפי שדווח מוקדם יותר הערב, מי שעוד ישתתף בישיבת הממשלה חרף הוראת בג"ץ, הוא שר הפנים והבריאות אריה דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר