תיעוד בלעדי ונדיר מביתו של דרעי

דרעי להגרב"מ: "גם בפוניבז' יש למדנים"; הגרב"ד השיב: "כל מה שיש לי זה מחברון" • צפו

גדולי ראשי הישיבות של הציבור הליטאי, הגיעו ביום חמישי האחרון לחזק את דרעי, במהלך השיחה, ראשי הישיבות חידדו את ההבדלים בין פוניבז' לחברון, כאשר הגרב"מ פנה להגרב"ד: "הוא גם כן חברונער" - והגרב"ד השיב: "ר' חצקל אמר לי - שכל מה שיש לי זה מחברון ופוניבז' לא קלקלה אותי" | צפו בתיעוד נדיר ובלעדי מהשיחה המלאה (עולם הישיבות)

גדולי ראשי הישיבות אצל דרעי (צילום: ללא קרדיט)

מפגש פסגה נדיר התקיים במקרה ביום חמישי האחרון, בין חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה, שהגיעו לחזק את אריה דרעי בביתו - לאחר פסיקת בג"ץ שפסלה אותו מלכהן כשר.

מדובר במפגש ייחודי שנדמה כי לא התרחש מעולם, מדובר בשני ראשי הישיבות הכי בכירים בציבור הליטאי, שהגיעו במיוחד לביתו של דרעי, כדי להעניק לו רוח גבית - בשונה מיו"ר דגל התורה משה גפני, שאף לא טרח להגיע לביתו של דרעי - לעומת רוב הפוליטיקאים שכן הגיעו.

דרעי, שלמד בישיבות אשכנזיות ונחשב עד היום כ"חברונער" אמיתי, התרגש עד דמעות כאשר שני ראשי הישיבות - ראש ישיבת עטרת ישראל ומי שמסומן כ"גדול" הבא - הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי וראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הגיעו לחזק אותו בביתו ולהעניק לו לגיטימציה ותעודת הכשר הכי חשובה מבחינתו.

מי שעוד השתתף במפגן התמיכה הנדיר הזה, הוא ראש ישיבות עטרת שלמה הגאון רבי שלום בער סורוצקין, בנו של הגרב"מ אזרחי, רו"מ ישיבות עטרת ישראל הגאון רבי בן ציון אזרחי, וחתנו של הגרב"ד - הגאון רבי חיים פרץ ברמן ראש ישיבת פוניבז'.

השיחה המלאה בפרסום ראשון

הגרב"מ: "או כמה חיכינו שתבוא", אמר הגרב"מ והושיב את הגרב"ד פוברסקי לצדו. לאחר שהגרב"ד התיישב, דרעי הנרגש נישק את ידו בחום.

הגרב"ד פוברסקי: "תדע לך - יש פה מישהו שמנהל את העולם, כל דבר שקורה פה זה הכל מן השמיים, למרות שאנשים חושבים שהם עושים משהו".

"עכשיו בחרו בך מן השמיים שבמקום לשבת עם השוטים, אתה יכול לשבת וללמוד".

השיחה המלאה; צפו

הגרש"ב סורוצקין: "הראש ישיבה, כשדרעי ישב וילמד במקום לפעול למען הציבור, זה יהיה יותר ביטול תורה, זה יהיה ביטול תורה של כולם". אחד הנוכחים השיב: "אבל אצלו זה אפשר לקיים שניהם".

הגרב"מ אזרחי: "הוא (דרעי) לומד כמו שצריך וגם עובד כמו שצריך, אז זה לא ביטול תורה".

הגרח"פ ברמן: "העולם אומר שלכל אדם יש תחליף, אבל אני חושב שלאריה אין תחליף. אין תחליף. אם היה לאריה תחליף, הם לא היו רבים איתו".

אריה דרעי פונה להגרב"מ: "הראש ישיבה, אתה רואה, יש למדנים גם בפוניבז', לא רק בחברון"

דרעי: הייתי לפני כמה זמן אצל הגאון רבי דב לנדו והוא התפאר בישיבת חברון - ובעיקר הוא התפאר בר' ברוך מרדכי". אחד הנוכחים: "למעשה, הוא גם היה בישיבת פוניבז'". דרעי: "אחר כך הוא למד". הגרב"ד: "לא, הוא למד לפני בפוניבז'".

הגרב"מ פונה להגרב"ד ואמר - "הגאון הזה גם למד בישיבת חברון, הוא גם כן חברונער". הגרב"ד צחק והשיב: "ר' חצקל אמר לי - שכל מה שיש לי זה מחברון, פוניבז' לא קלקל אותי". אחד הנוכחים אמר בחיוך: "הוא התכוון לר' חצקל סרנא (ר"י חברון) ולא לר' חצקל לוינשטיין (המשגיח של פוניבז')

הגרח"פ ברמן: "מצרים הייתה הארץ הכי מלוכלכת בעולם, יוסף ישב כבר תשע שנים בכלא, וכל מהדורת חדשות פתחה בסיפור של יוסף ולא היה פתרון אחר מלבד להפעיל את שר המשקים", דרעי על הגרש"ב צוחק: "הוא לא הבין את הנמשל".

הגרח"פ ברמן: "יש פה מדינה שכל שריך סוררים והם תפסו את אריה הצדיק והוא שלושים שנה כבר בחדשות, והוא בן אדם שאין לו תחליף".

הגרב"ד לדרעי בחביבות: "אל תדאג, אל תדאג, אתה נמצא במקום הנכון". דרעי מבקש מראשי הישיבות לשתות את התה שהוגש עבורם ומדגיש ששמו שם סוכרזית.

הגרב"מ: "אריה היקר, הקב"ה יעזור שכל משאלות ליבך יתמלאו על הצד הטוב יותר ובאופן אישי שיהיו לך רק בשורות טובות ולא יהיה לך יותר עוגמת נפש".

הגרב"ד לוחץ את ידי דרעי בחמימות: "הגעת למקום הנכון ומכאן תצא תורה".

הגרח"פ: "אריה, שלא תהיה לך חלילה מחשבת פיגול ותחשוב ששלושים שנה שלך בעשייה הציבורית היא מספיקה"

הגרב"ד ליפה דרעי: "תדעי שיש לך בעל חד בדרא, ימלא השם משאלות ליבך לטובה ושיהיה לך רק ברכה בבית הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר