זעם חסר מעצורים

בגלל תמונות של בן גביר: אסיר ערבי נשך אסיר יהודי בכלא

אסיר יהודי היושב בבית כלא בשל עבירות תעבורה נזקק לטיפול רפואי לאחר שננשך בידי אסיר ערבי, שזעם על שמחתו בפרסום תמונות של בן גביר (כלא)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
תא כלא. אילוסטרציה (צילום: Gili Yaari /FLASH90)

אסיר יהודי המרצה עונש מאסר בכלא דמון ננשך לפני מספר ימים על ידי שכנו הערבי לתא. לדברי ארגון 'חוננו', האסיר הערבי תקף את האסיר היהודי תוך שהוא קורא "אללה אכבר". כתוצאה מהנשיכה נזקק האסיר היהודי לטיפול רפואי.

עורך חיים בלייכר המייצג את האסיר פנה במכתב למפקד הכלא ולמשטרת מחוז חוף בבקשה כי תעצור את התוקף הערבי. במכתבו מתאר עו"ד בלייכר את התקיפה: "מרשי מרצה עונש בשל עבירות תעבורה מזה כמה חודשים. בתא בו יושב מרשי דרים יחדיו אסירים יהודים וערבים בשלום. לפני כמה ימים הוכנס לתאו של מרשי החשוד מהישוב חורה שבדרום.

"בתאריך 11.1.23 צפה מרשי בחדשות באמצעות מקלט הטלוויזיה. בחדשות שדרו תמונות של השר לביטחון לאומי – איתמר בן גביר, ומרשי הביע שמחה בעת הצפייה בחדשות. בשלב זה, הבחין מרשי בחשוד מתפלל ונכנס מיד לאחר מכן לתא השירותים. לפתע, וללא הכנה מוקדמת רץ החשוד לעבר מרשי בקריאות אללה אכבר ונעץ את שיניו בעוצמה רבה בחזהו. מרשי היה בהלם ותחילה לא הבין מה קורה עמו. למרשי לקח זמן להבין שהחשוד נוגס בחזהו מנסה לעקור את הבשר ממקומו. מרשי נאבק במשך מעל לדקה כדי להצליח להשתחרר ממלתעותיו של החשוד תוך שהוא נאנק מכאבים בעוד שאר חברי החדר מנסים גם לנתק את החשוד ממרשי", תאר בלייכר.

בלייכר מפרט במכתבו את פציעתו הקשה של האסיר היהודי כתוצאה מהתקיפה: "בעקבות התקיפה פונה מרשי לבית החולים כרמל שם הובחן בדימום כלפי החזה, זיהום חמור בחזה ואמטומות אשר מכסות שטח גדול מחזהו ואף גולש אל בטנו. מרשי עדכן את הח"מ בכך בית החולים ביקש להשאיר את מרשי באשפוז אך בשל חוסר בכוח אדם בשב"ס הוחזר מרשי לתאו ונלקח מידי זמן לביה"ח. מרשי מטופל באנטיביוטיקה מסיבית ונמצא תחת השגחה הבוחנת את הצורך בהחדרת נקז לשם שאיבת הדימום הפנימי", כתב בלייכר.

בלייכר מציין כי התוקף הערבי נשך בעבר אסיר יהודי אחר בכלא צלמון מה שמוכיח את מסוכנותו: "למרשי נאמר כי החשוד ביצע תקיפה דומה, באמצעות נשיכה, כלפי יהודי אחר, בבית הסוהר צלמון ולאחר מכן הועבר אליהם. כמו כן, למרשי הוסבר על ידי חבריו לתא שהתנהגותו של החשוד קשורה גם למותו של קרובו יעקוב אבו עלקיעאן בעת פעילות כוחות הביטחון סמוך לחורה. למרבה ההפתעה והסיכון הכרוך בכך הועבר החשוד לתא אחר גם בו מצויים אסירים יהודים", ציין בלייכר.

בלייכר ביקש במכתבו משב"ס לוודא כי התוקף יורחק משהות עם אסירים יהודים בשל מסוכנותו: "מדובר באירוע תקיפה חמור על רקע לאומני. אף שהתקיפה נעשתה בין כותלי הכלא מהווה התקיפה פיגוע לכל עניין. החשוד מהווה סכנה מידית לכל אזרח ישראלי גם בעת שהייתו בכלא. ראשית, אבקש להתריע על היות החשוד בתא משותף יחד עם יהודים. נראה כי יש לבודד חשוד זה באופן מידי או למצער שלא להכניסו בתא יחד עם אזרחים יהודים או דרוזים וכדומה", חתם בלייכר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר