הסערה והשיחה

נתניהו דרש וזוהר התקפל: מימון האירועים בשבת לא ייפסק

אחרי סערה ציבורית ופוליטית, נתניהו שוחח עם שר התרבות וזוהר התקפל: התקצוב לאירועים המתקיימים בשבת לא יפסקו, אך הגופים יזמו אותם (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מיקי זוהר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה נתניהו שוחח הבוקר (שני) עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר, בצל הסערה שהתעוררה כי בכוונתו של השר זוהר להקפיא תקציבים עבור אירועים המתקיימים בשבת.

בשיחה בין נתניהו וזוהר הובהר, לפי הודעה מלשכות השניים, כי "כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל. שר התרבות והספורט הבהיר כי הוא מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות".

אתמול דווח בחדשות 12, כי במחלקת התרבות במועצה האזורית הגליל העליון עודכנו לאחרונה על ידי משרד התרבות והספורט כי התקציבים המועברים להם עבור אירועי "שבת ישראלית" מוקפאים. הדיווח עורר סערה.

"ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלו במשמרת שלי", מסר זוהר אמש. "המשרד בראשותי אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של השר זוהר והשמירה על הסטטוס קוו. לכן, הנחה השר את צוות משרדו לבחון את התוכנית מחדש".

עוד הוסיפו במשרד התרבות והודיעו ש"מיותר לציין כי מוזיאונים ימשיכו להיות פתוחים בשבת אך לא במימון המשרד".

היום מסר זוהר: "מעולם לא אמרתי ולא העלתי בדעתי לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת. להיפך, עם כניסתי לתפקיד הבהרתי חד משמעית כי נשמור על הסטטוס קוו ועל החופש של אזרחי ישראל ובין היתר גם הבהרתי שאני לא אתערב בקיום משחקי הכדורגל בשבת".

לדבריו, "מקום המדינה, קיים בישראל סטטוס קוו אשר לצערי השר היוצא הפר אותו בשנה האחרונה, ולראשונה בתולדות משרד התרבות הוא החליט ליזום באופן אקטיבי פעילות שמתקיימת דווקא ביום שבת. מה שלא היה אף פעם.

"כמו שאף גוף ממשלתי רשמי בישראל לא יוזם מטעמו פעילות בשבת, גם משרד התרבות והספורט לא ייזום פעילות בשבת. כך היה מאז ומעולם וכך יהיה. מיותר לציין שיש כאן מעשה לא שוויוני שמפלה לרעה חלק ענק מהציבור".

עוד מסר זוהר: "כמובן שבישראל מתקיימים וימשיכו להתקיים אירועי תרבות רבים בשבת שהמשרד מתקצב וכך גם יימשך, אך לא ניזום אותם. בדיוק כפי שעיקרון השיוויון מחייב ובהתאם לסטטוס קוו.

"צר לי שחלק מכלי התקשורת משתפים פעולה עם הספינים השקריים של גורמים באופוזיציה במטרה להפחיד את הציבור במקום לשקף לו את האמת. אבל אתם מכירים אותי. אני לא נרתע מהתקפות ואמשיך לדבוק בעקרונות ובערכים עליהם חונכנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר