אחרי ביידן וטראמפ

גם לקח מסמכים בטעות? הסגן לשעבר מייק פנס מסתבך

מסמכים שהיו אמורים להימסר לידי הארכיון הלאומי נמצאו בביתו של סגן הנשיא לשעבר מייק פנס | הדבר אותר אחרי המצאות מסמכים דומים אצל טראמפ וביידן (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מייק פנס (צילום: mark reinstein / Shutterstock)

בעקבות האירועים בארצות הברית לאחרונה בהם נמצאו מסמכים שהוחזקו בניגוד לחוק אצל נשיא ארצות הברית ביידן ואצל קודמו דונלד טראמפ, סגנו שלעבר של טראמפ, מייק פנס, הורה לעורכי דינו לפתוח בחיפושים במשרדו למקרה שנלקח מסמך בטעות.

במהלך החיפושים בביתו, מצאו עורכי דינו של פנס מסמכים, מה שהוביל לדיווח במיידית. על פי הדיווח ברשת CNN, 12 מסמכים כאלו נמצאו, והועברו ליד ה-FBI שפתח בבדיקה.

במהלך הבדיקה יבדקו בסוכנות הריגול איך הגיעו המסמכים מוושינגטון אל ביתו הפרטי של פנס באינדיאנה.

על פי החוק האמריקני, על כל נשיא או סגן נשיא שסיים את תפקידו, למסור את כלל המסמכים מתקופת הכונה לידי הארכיון הלאומי, בין אם מדובר במסמך סודי ובין אם מסמך גלוי.

לאחרונה נמצאו מסמכים דומים אצל הנשיא ביידן, מסמכים אותם היה אמור למסור כשסיים את תפקידו כסגן נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

בינתיים משרד המשפטים האמריקני מינה חוקר מיוחד לחקור את נסיבות פרשת המסמכים של הנשיא ביידן, זאת אחרי שגם בוצעה פשיטה של ה-FBI על ביתו של טראמפ, שבניגוד לפנס וביידן - לא דיווח אלא ה-FBI גילה זאת במהלך פשיטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר