"פסח וט' באב" | צפו

יו"ר הכנסת קבע את מועדי הפגרה; הח"כים החרדים התלוננו וקיבלו התחייבות

בשל הרצון לסיים את החקיקות החשובות לקואליציה, יו"ר הכנסת הכריז באופן חריג, כי מושב החורף יינעל צמוד לפסח - ולא נתן את דעתו על פורים | גם סיום מושב הקיץ הרגיז את הח"כים, שכן הם חוששים שהדיונים יימשכו לערב תשעה באב | כל הפרטים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הדיון היום בועדת הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

ביום שני האחרון דווח ב'כיכר השבת', כי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, קבע באופן חריג שמושב החורף יינעל צמוד לחג הפסח - דבר שלא היה נהוג בעבר.

היום (רביעי) ועדת הכנסת התכנסה כדי לאשר את הזמנים שהציג אוחנה, אך חברי הכנסת יעקב אשר ואוריאל בוסו - התנגדו לתאריכים וקיבלו התחייבות מיו"ר הקואליציה אופיר כץ שיהיו שינויים.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', כנס החורף של המושב הראשון נפתח בכ"א בחשוון והוא יסתיים ביום ראשון, י"א בניסן - ערב פסח תשפ"ג.

כנס הקיץ ייפתח ביום ראשון, ט' באייר ויסתיים ביום ראשון, י"ב באב תשפ"ג, המושב השני של הכנסת ה- 25 ייפתח ביום ראשון, ל' בתשרי תשפ"ד.

חברי הכנסת הציגו בעיה - בתכנון הזמנים יו"ר הכנסת לא לקח בחשבון את חג הפורים, שגם בזמן לפיד (לאחר בקשת מאיר פרוש. ח"ב) הכנסת נתנה רשמית פגרה של שלושה ימים, והם דורשים שכך יהיה גם השנה.

הח"כים התלוננו גם כי המושב יינעל ממש צמוד לפסח, דבר שלא היה נהוג בעבר, אך הם הבינו כי בשל אילוצי חקיקה לא נותרה ברירה.

עוד טענו הח"כים, כי מושב הקיץ יינעל ביום ראשון שלאחר תשעה באב, מה שאומר שהיום האחרון לדיונים - יהיה ביום רביעי ערב תשעה באב ואז הדיונים יגלשו בלית ברירה לתוך ההכנות לערב תשעה באב.

יו"ר הקואליציה כץ, קיבל את הבעיות שיש בתאריכים וביקש מחברי הכנסת להצביע היום בועדת הכנסת - בעד ההחלטה ובהמשך יובאו תיקונים לרווחת כל הצדדים, הח"כים הסכימו לבסוף והצביעו בעד ההצעה של יו"ר הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר