סיבוב פרסה מפואר

קנצלר גרמניה סירב ולבסוף התקפל: יספק טנקים לאוקראינה

אחרי שסירב: קנצלר גרמניה אולף שולץ הודיע כי יספק את טנקים הנמר כפי שביקשה אוקראינה, וזאת למרות שציפה כי ארה"ב תהיה הראשונה לספק (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אולף שולץ (צילום: Bundesministerium für Finanzen)

קנצלר גרמניה אולף שולץ הודיע היום (רביעי), כי יוביל מהלך שגרמניה תספק לאוקראינה את טנקי הנמר, טנקים אותם מבקשים באוקראינה כבר תקופה ארוכה.

לאורך התקופה, שולץ סרב, ומקורביו טענו בשיחות סגורות כי ברלין מצפה שביידן יהיה הראשון להכריז על אספקת טנקים. הסיבה היא חשש גרמני כי הדבר יצטייר כהסלמה של ברלין מול מוסקבה.

בארצות הברית מנגד לא ששו לאשר את העברת הטנק האמריקני המקביל, טנק האברמס, זאת בין היתר בשל ההכשרה הארוכה שדורש וכן צריכת הדלק הגבוהה משמעותית משל טנקי הנמר - כשדלק הוא משאב יקר במיוחד בתוך שדה הקרב.

לפני מספר ימים, שרת החוץ הגרמנית הצהירה הצהרה מעורפלת שאכזבה את אוקראינה. בהצהרתה אמרה כי גרמניה מוכנה שמדינות המחזיקות בטנקים הללו יעבירו אותם לידי אוקראינה - אך לא התייחסה לאספקה של גרמניה.

הדבר עורר ביקורת בין לאומית נגד גרמניה, אך נשיא ארצות הברית ביידן החליט בניגוד להמלצת הפנטגון להכריז על אספקת טנקי אברמס כדי להביא לפריצת דרך מול ברלין.

בעקבות זאת הקנצלר אולף שולץ ביצע פרסה והחליט שכן לספק לאוקראינה את הטנקים, זאת אחרי ארצות הברית שתספק את טנקי האברמס ואחרי בריטניה שהייתה הראשונה להודיע כי תספק לקייב את טנקי הצ'לנג'ר 2, המכונים הטנקים שמעולם לא הפסידו בקרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר