החדש ו'הוותיק' | צפו

"מתחייב אני": חברי הכנסת החדשים של יהדות התורה; הושבעו

התרגשות בכנסת: מספר 9 ומספר 10 ב'יהדות התורה', הושבעו היום לכנסת, השניים נכנסו במסגרת החוק הנורבגי, כאשר ח"כ ברוכי נכנס זה הפעם השלישית לכהן כחבר כנסת. ח"כ רוט, הושבע פעם ראשונה כחבר כנסת | תיעוד (כנסת, חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חבר הכנסת אליהו ברוכי ומשה רוט, היום בכנסת • צפו בתיעוד (צילום: ערוץ כנסת - נועם מושקוביץ)

החוק הנורבגי ב'יהדות התורה': לאחר התפטרותו של השר יצחק גולדקנופף מ'אגודת ישראל' לטובת כניסתו של ח"כ יצחק פינדרוס מ'דגל התורה', בתחילת השבוע הגישו שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, וסגן השר במשרד ראש הממשלה אורי מקלב את התפטרותם מהכנסת, כדי להכניס את חברי הכנסת אליהו ברוכי ומשה שמעון רוט.

סגן השר אורי מקלב מ'דגל התורה' התפטר במסגרת החוק הנורבגי לטובת כניסתו של המקום העשירי ברשימה, אליהו ברוכי מ'דגל התורה', שכבר כיהן בעבר בכנסת - ונחשב לחבר כנסת אהוד ומוצלח במיוחד.

במקומו של פרוש ייכנס לכנסת מספר 9 ברשימת יהדות התורה, איש אגודת ישראל, נציג חסידות צאנז, משה שמעון רוט, שזו תהיה כהונתו הראשונה בכנסת.

היום כאמור השניים נכנסו באופן רשמי לכנסת וסגן יו"ר הכנסת חבר הכנסת אוריאל בוסו ערך להם השבעה. בוסו אף ערך גילוי נאות לח"כ ברוכי, וסיפר על ההיכרות שלהם מהעיר פתח תקווה.

כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'כיכר השבת', את הבוקר פתח ברוכי בתפילה במעונו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין. לאחריה, קיבל את ברכת הדרך מראש הישיבה, לקראת ההשבעה.

כזכור, ברוכי, כיהן בעבר כחבר כנסת. תחילה, למשך כשלושה חודשים, במהלכם מונה לסגן יו"ר הכנסת מטעם 'יהדות התורה'.

חברותו בכנסת הופסקה לאחר ששר הבריאות דאז, יעקב ליצמן, התפטר מהממשלה וחזר לכנסת. חודש לאחר מכן, הוא חזר לכנסת עם התפטרותו של אליהו חסיד.

בכנסת ה-24 הוא החל לכהן כחבר-כנסת אך עם הקמת "ממשלת בנט-לפיד", כהונתו בכנסת הופסקה, וכעת, הוא שב אל הכנסת, וצפוי להתמנות כחבר במספר וועדות וכן לשמש כיו"ר הסיעה, ברוטציה עם ח"כ יצחק פינדרוס.

השר פרוש אמר בתחילת השבוע: "אני רוצה לברך את ידידי הרב משה שמעון רוט על כניסתו לכהן כחבר כנסת, לזכות הוא לי לוותר על מקומי בכנסת בכדי להכניס נציג ציבור כמוהו, שלוחא דרבנן, שהוכיח את עצמו בעשרות שנים של עשייה ציבורית למען הכלל והפרט".

בלשכתו של פרוש, ציינו כי לאחר "שמונה השבוע על ידי הממשלה לאחראי מטעמה על הילולת ל"ג בעומר במירון והאחראי על יישום המלצות ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון, בחר לפנות את זמנו מעבודת הכנסת בכדי להתמקד בעבודה במשרד ירושלים ומסורת ישראל".

בהודעה מטעמו של מקלב בתחילת השבוע נמסר: "בכדי לחזק את ייצוגה של דגל התורה בכנסת סגן השר אורי מקלב מממש את החוק הנרווגי ומכניס בכך את אליהו ברוכי לכנסת. החוק הנרווגי מאפשר לסגן שר בממשלה להכניס חבר כנסת נוסף ממפלגתו למלא את מקומו בעבודת בכנסת".

סגה"ש מקלב אמר כי "הרב ברוכי הוכיח את פעילותו בכנסת ובוועדותיה וייתן מכפיל כוח לדגל התורה בפעילותה למען הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר