צפו בתיעוד

חטיפת הילד הסעירה את הקהילה - ואז האמת התגלתה

מעצר חשוד בחטיפת ילד מתוך בית כנסת הומה אדם בפלטבוש, הסעירה את הקהילה החרדית בארה"ב. אחרי אימות גירסת החשוד מצפייה במצלמות האבטחה - הוא שוחרר (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מצלמת אבטחה)

הקהילה החרדית בארצות הברית סערה ביומיים האחרונים בעקבות דיווח, שסוקר על ידי כלי תקשורת מקומיים, כולל הניו יורק פוסט ונוספים, על חטיפת ילד מבית כנסת.

בבית הכנסת חסד לאברהם בפלטבוש, נערך אירוע ברית מילה. גבר חרדי בשנות הארבעים לחייו, ניגש אל ילד בן 9 שהיה במקום וביקש ממנו להתלוות אליו החוצה.

על פי העדויות, כשהילד סרב, הוא הרים אותו בכתפיים והוציא אותו בכוח. למרבה המזל, אימו של הילד הבחינה במתרחש וניגשה אל השניים.

היא שאלה את בנה אם הוא מכיר את האיש וכשזה ענה שלא, תלשה אותו מידיו של החשוד. בעקבות זאת, האיש נמלט מהמקום ונתפס כשעה מאוחר יותר כשהוא מסתתר בישיבת מיר הסמוכה.

האם התקשרה במהירות למוקד 911 ולארגון השומרים של פלטבוש שהגיעו תוך שניות ופתחו בסריקות אחר החשוד שנמצא בסופו של דבר על ידי מתנדבי השומרים - והוא נעצר על המשטרה.

הרוחות בקהילה סערו וכבר הזכירו את חטיפתו של לייבי קלצקין ז"ל, ועלה חשש כי מדובר בפסיכופט.

רב הקהילה, הרב אהרן לנקרי, שלא היה במקום בעת ניסיון החטיפה, התראיין לכלי תקשורת מקומיים וניסה להרגיע את הרוחות. "יש כרגע חשש גדול מאוד בקהילה שאולי אנחנו קופצים מהר מדי למסקנות וכתוצאה מכך, פוגעים בחייו של אדם".

"אם באמת מדובר במישהו עם כוונות זדון, חשוב מאוד שהציבור יהיה מודע לכך. אולם, אנחנו חייבים לתת לחוטף הזדמנות להסביר את עצמו. מבחינתי הוא חף מפשע עד שהוכח אחרת".

בינתיים, בחקירתו במשטרה, סיפר החשוד את שאירע.

לדבריו, כאשר ביקש לצאת מבית הכנסת, המקום היה מלא בנשים בשל שמחת הברית שנערכה במקום. לכן, תפס את ידו של הילד, על מנת שלא לעבור בין שתי נשים.

במשטרת ניו יורק בדקו את התיעודים ממצלמות האבטחה של בית הכנסת, שאישרו את גירסתו של ה'חוטף', והוא שוחרר ללא כל אישום נגדו.

ואכן, בתיעוד ממצלמות האבטחה המתפרסמות כאן, ניתן לראות כי דבריו של החשוד, שכבר שוחרר ונוקה מכל חשד, מאומתת - והוא רק רצה לעבור בין הנשים שעמדו במעבר.

בארגון השומרים המקומי הבהירו כי הם לא מתחרטים על פעילותם המהירה, וכי כך היו צריכים לפעול בהתאם לשיחה שקיבלו מהאמא המבוהלת. הם הוסיפו כי בדיוק כך ינהגו להבא, כדי לשמור על הקהילה מכל סוג של פשיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר