התנאי של האדמו"ר

הקבצן הרעב והמארח המפתיע: הסיפור שמסעיר את חסידות באבוב 45

יהודי שהסתובב על הפתחים וגייס כספי צדקה הגיע אל ביתו של האדמו"ר מבאבוב 45, אותו לא זיהה | כעבור תקופה, כאשר ראה תיעוד של אירוע בחסידות והבין מי היה המארח שלו - סיפר את הסיפור המדהים לחסידים - והוא הפך לשיחת היום בקרב התושבים החרדים של בורו פארק (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מבאבוב 45 (צילום: יהושע פרוכטר)

סיפור שמסעיר בימים האחרונים את תושבי בורו פארק בכלל ואת חסידי באבוב 45 בפרט: יהודי חרדי המתגורר בישראל, הגיע לארה"ב במטרה לגייס כספים ולקבץ נדבות עבור הוצאות שמחת נישואי בנו, כפי שעושים מחותנים רבים.

אותו יהודי, צעד בשעת לילה מאוחרת ברחובות בורו פארק, תוך שהוא עובר מדלת לדלת כדי לגייס את הסכום החסר לו על מנת להכניס את בנו לחופה.

בהגיעו לאחד הבתים נפתחה הדלת, כאשר מי שעמד מולו הוא האדמו"ר מבאבוב 45 שהזמין אותו להיכנס הביתה, מבלי שהקבצן שם לב כי מי שפתח את הדלת הוא הרבי עצמו.

לאחר שנכנס הקבצן הביתה, הציע לו הרבי לשבת ולאכול, לאחר שמתוך שיחתם הבין הרבי כי מזה שעות רבות הוא לא אכל ולא שתה.

הקבצן השיב לאדמו"ר כי בשל רצונו להספיק ולגייס את הסכום הנדרש בהקדם, הוא מעדיף להמשיך בדרכו בלי לאכול - אך כמובן שהרבי לא ויתר.

האדמו"ר שאל אותו מה הסכום אותו הוא מקווה להשיג באותו ערב, ולאחר שקיבל תשובה, אמר הרבי כי הוא ייתן לו את כל הסכום, בתנאי שיישאר לאכול ולנוח בביתו.

בבאבוב מספרים בהתרגשות שלאחר שהקבצן נענה לבקשה, החל האדמו"ר לשמשו בעצמו, ולהביא דברי מאכל ושתיה, כאשר במהלך השיחה, לאחר שהקבצן התעניין ושאל את הרבי לאיזו קהילה הוא משתייך, השיב האדמו"ר כי הוא מסתובב בחסידות באבוב.

כעבור שעה, ליווה הרבי את האורח, תוך שהוא מעניק לו צ'ק נדבה בסך של אלפי דולרים, כל זאת מבלי שהאורח יודע כי הוא התארח במעונו הפרטי של האדמו"ר.

כעבור מספר ימים נתקל הקבצן באחד ממגזיני תמונות הרבנים והאדמו"רים, ולהפתעתו הוא ראה כי מי שמופיע בעמוד השער, הוא לא פחות מאותו אדם שאירח אותו במסירות ובנדיבות רבה בביתו.

נדהם, סיפר את הקורות איתו לחסידים, והמעשה הפך לשיחת היום בחסידות, ובקהילה החרדית של ארצות הברית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר