הטבח בנווה יעקב

"הייתי באמצע לשיר שירי שבת כשהפיגוע קרה; אין לתאר את הפחד" | הח"כ משחזר • צפו

ח"כ אברהם בצלאל, תושב שכונת נווה יעקב, משחזר את השבת הנוראית שעברה על תושבי השכונה לאחר הטבח בו נרצחו שבעה בני אדם והפחד ביום שאחרי | "יש שם שיעור כל ליל שבת, גם השבת התארחו שני אוטובוסים ברחוב של הפיגוע, רק לחשוב מה היה קורה שם. הניסים הם גדולים מאוד".• צפו בריאיון המלא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אברהם בצלאל בריאיון (צילום: דודי פלוג)

יממה לאחר הטבח הנוראי בשכונת נווה יעקב, טבח בו הגיע מחבל מתועב לשכונה החרדית בצפון ירושלים ופתח בירי ורצח שבעה בני אדם ופצע ארבעה נוספים, התארח ח"כ אברהם בצלאל (ש"ס), תושב השכונה, ושחזר את השבת הנוראית שעברה על התושבים. צפו בריאיון המלא.

תחילה שחזר ח"כ בצלאל את הרגעים של שפיגוע: "אני נמצא בביתי, באמצע סעודת השבת, שר שירי שבת, פתאום שומע יריות, רגילים לשמוע זיקוקים מהחתונות, לא חשבנו מעבר לזה. התחלנו לשמוע אמבולנסים, הבנתי שקרה משהו אבל ניסיתי להמשיך את שגרת החיים. בבוקר מוקדם יצאתי להתפלל ורואה את ההלם והדממה ומבין מה קרה".

בצלאל מספר על הנס הגדול בתוך הפיגוע הנוראי: "יש שם שיעור כל ליל שבת מהרב אמסלם, גם השבת התארחו 'קשר יהודי' שני אוטובוסים ברחוב של הפיגוע, המקום עצמו היה עם הרבה אנשים, הוא היה מגיע דקות קודם, כל הנערים והנערות הללו התפזרו שם בבתים, לחשוב מה היה קורה שם. הניסים הם גדולים מאוד".

ח"כ אברהם בצלאל בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

השבת שעברה על המשפחות

בשעות הבוקר המוקדמות של שבת הגיע בצלאל לבתי המשפחות השכולות, בריאיון הוא מספר על הרגעים הקשים הללו: "אי אפשר לנחם, היה ניסיון לשמוע מה הם צריכים, העזרה שהם צריכים לעבור את השעות הקשות הללו, וכמובן שיריגשו שמישהו נמצא איתם. הגעתי למשפחת נתן למשל, הגעתי לחזק ויצאתי מחוזק".

הח"כ מש"ס מספר על החשש להסתובב ברחובות ירושלים הבירה: "במוצאי שבת יצאתי לכיוון ההלוויה, תמיד אני נוסע דרך בית חנינא, נסעתי עד הכיכר וחזרתי בחזרה, הייתה לי תחושת חוסר ביטחון, למרות שאנחנו נוסעים כל הזמן. נווה יעקב איבדה את תחושת הביטחון שלה".

באשר לתקיפת צוות 'חדשות 13' אומר ח"כ בצלאל: "הסתכלתי על הסרטון כמה וכמה פעמים, בשבת הסתובבתי שם וראיתי את העיתונאים, כולם כיבדו. גם בצאת השבת הגיעו מאות תושבים לבכות. מה שאני ראיתי בסרטון - יש קומץ של אנשים שלא קשורים לשכונה - הגיעו לעשות פרובוקציה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר