בעקבות שבת הטרור בירושלים

מדיניות אטימת בתי מחבלים משתנית • עשרות התראות לפיגועים, גם באזורים חרדים

ממשלת ישראל אישרה שינוי במדיניות אטימת בתי מחבלים, כך שגם בית מחבל שלא הצליח לבצע את זממו ולרצוח ייהרס • השר בן גביר בירך: "צעד חשוב במגוון הצעדים שננקוט נגד הטרור" • אלו הצעדים הנוספים שהנחה עליהם נתניהו בעקבות הטרור (ביטחוני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בית המחבל, היום (צילום: דוברות עוצמה יהודית)

ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) את שינוי המדיניות לאטימת בתי מחבלים, באופן נקודתי למחבל שביצע את הפיגוע בשבת האחרונה בעיר דוד, כך שביתו ייאטם למרות שהפיגוע לא הסתיים במוות של הנפגעים אלא בפציעה חמורה.

ההחלטה התקבלה פה אחד, ומעתה לראשונה תשתנה המדיניות שקבעה שאין לאטום בתים של מחבלים כאלו. זאת בעקבות דרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמש בישיבת הקבינט הביטחוני והיום בישיבת הממשלה.

במקביל, תקיים הממשלה דיון נרחב על המדיניות ותקבע קריטריונים בעניינים של מחבלים שלא ביצעו רצח. אולם בשל הפיגוע בעיר דוד החליטה הממשלה שבמקרה הנוכחי יאטם הבית וראש השב"כ התבקש להכין חוות דעת בנושא.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להחלטת הממשלה: "זהו עוד צעד חשוב במגוון הצעדים שננקוט נגד הטרור, לחיזוק המשילות והגברת ההרתעה. במקביל להצעות החשובות שעלו היום בממשלה לשלילת זכויות למחבלים ומשפחותיהם חשוב שנעשה צעדים אופרטיביים ומידיים ושינוי המדיניות של אטימת הבית גם למי שלא רצח הוא אחד מהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מהדיון בממשלה, הביא מספר הנחיות. ראשית הנחה נתניהו את השב"כ להביא באופן מיידי חוו"ד בעניין ביצוע צעדים מרתיעים נוספים כלפי בני משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור.

בנוסף ביקש נתניהו ממ"מ שר הפנים והיועמ"שית לממשלה להגיש הצעת חוק ממשלתית לעניין שלילת תושבות ואזרחות ממחבלים, והרחקתם לשטחי הרש"פ.

עוד ביקש משר העבודה והיועמ"שית לממשלה להכין תזכיר חוק למתן אפשרות לפטר באופן מיידי עובדים שתמכו בטרור, ללא צורך בשימוע.

מלשכת נתניהו נמסר גם כי הממשלה תומכת במתן פטור מחובת הנחה לכל הצעת חוק שעוסקת בנושאים אלו, של חיזוק ההרתעה בדרך של פגיעה בסביבה הקרובה של המחבלים.

בתוך כך, עשרות התראות לפיגועים הגיעו לידי המשטרה והשב"כ בשעות האחרונות. בעקבות כך כוחות מיוחדים נפרסים באזורים חרדים, בהם כוחות ימ"מ וימ"ס ויחידות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר