דריכות במערכת הביטחון

גורם צבאי מזהיר: מזהים כוונות מחבלים ברורות לפגוע ביהודה ושומרון, אנו בימים קריטיים

ימים קשים לאחר שני הפיגועים בירושלים: במערכת הביטחון דרוכים - ומזהים כוונות ברורות של מחבלים להוציא לפועל פעולות טרור נוספות כנגד יהודים ברחבי יהודה ושומרון • גורם צבאי: "אנחנו בימים קריטיים שבהם ההסתה משתוללת" (צבא וביטחון, בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

דריכות במערכת הביטחון מכוונות מחבלים לבצע פיגועי חיקוי, ברקע הפיגוע הנוראי בשכונת נווה יעקב בירושלים בליל שבת, בו נרצחו שבעה בני אדם, ולמחרת הפיגוע בעיר דוד, בו נפצעו שני ישראלים באורח קשה ובינוני.

בשיחה עם אתר 'וואלה' אמר גורם צבאי כי צה"ל מזהה כוונות ברורות של מחבלים בג'נין ושכם לבצע פיגועים ברחבי יהודה ושומרון.

בעקבות כך, כאלף לוחמים מתגברים יאיישו משימות סביב קו התפר כדי למנוע חדירת מחבלים לעורף ישראל ולעומק איו"ש, סביב היישובים ובצירים.

לדברי הגורם הצבאי, שצוטט ב'וואלה', "אנחנו בימים קריטיים שבהם ההסתה משתוללת ולכן המאמץ הוא לבלום את האפשרויות לטרור בהשראת הפיגועים בירושלים".

הוא הוסיף כי במערכת הביטחון לא מתעלמים גם מניסיון הפיגוע בצומת אלמוג. "זה היה יכול להסתיים אחרת לחלוטין באופן שהיה מסחרר את האזור כולו".

הדריכות גוברת

לאחר הפיגוע הרצחני בשבת, הנחה מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי להעלות את כוננות המשטרה לרמה הגבוהה ביותר. אמש נפרסו כוחות במקומות מרכזים בעיר ירושלים ובארץ בכלל.

החשש המרכזי של המשטרה הוא מפיגוע חקיינות של המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב ומהפרות סדר. יצוין כי מיד לאחר הסיכול של חוליית הטרור ביום חמישי בג'נין, הכוננות הועלתה מחשש לפיגועי נקם, חשש שהתממש בליל שבת, וכעת במשטרה מנסים למנוע את הפיגוע הבא.

גורם במשטרה אומר ל'כיכר השבת' כי "עירנות ותגבור כוחות של שוטרים שיתנו מענה מהיר בזמן אירוע יכולים לסכל ולסיים אירועים בתוך דקות או שניות, גם אזרחים צריכים להיות עירניים ולדווח למשטרה על כל דבר חשוד".

הבעיה והחשש המרכזיים של מערכת הביטחון הם מפני מחבלים, כמו זה שביצע את הפיגוע בליל שבת, מחבלים צעירים תושבי מזרח ירושלים ללא רקע מקדים בעבירות בטחון מה שמקשה יותר על השב"כ והמשטרה לאתר אותם ולסכל את הפיגועים מסוג הזה.

כל מחבל כזה שיוצא לבצע פיגוע נהיה סלב וסמל במזרח ירושלים - מה שמעודד צעירים לבצע פיגועים. הם בעלי תעודת זהות כחולה, כך שהם לא עוברים מחסום או בידוק, וקל להם יותר להגיע למרכזי שכונות של יהודים ולבצע פיגועים, וזאת אחד האתגרים הגדולים של השב"כ בתקופה הזאת ובכלל במזרח ירושלים.

במערכת הביטחון חוששים משני דברים המסמלים את גל הטרור הזה - ההסתה הפרועה ברחובות וברשתות הערביות ונשק זמין לכל ילד, כמו זה שביצע את הפיגוע בעיר דוד בשבת, נער בן 13 שמצליח בקלות להשיג נשק, יוצא ומבצע פיגוע, הוא יודע לתפעל אותו ושולט בנשק, וההסתה שמשתוללת ברשתות החברתיות.

אמש דיווחה המשטרה כי בשבת, נוטר ברשתות החברתיות פרסום מטעמו של תושב הכפר שיח דנון בן 25 המעלה חשד לגילוי תמיכה בטרור.

בעקבות ניטור הפרסום נפתחה חקירה בתחנת משטרת נהריה ובשבת, החשוד שעל פי החשד העלה פרסומים אלו, נעצר על ידי שוטרי תחנת נהריה. בהתאם להתפתחות החקירה תחליט המשטרה האם לבקש להאריך את מעצרו של החשוד היום בבית המשפט השלום בקריות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר