דריסה בצומת תפוח

שני לוחמים נפצעו בפיגוע; הדורס נמלט והסגיר את עצמו

פיגוע דריסה הערב (שלישי) בצומת תפוח שבשומרון | אל הצומת הגיע רכב מסחרי, שפגע בשני לוחמי צה"ל ונמלט מהמקום | כוחות ההצלה העניקו סיוע רפואי לנפגעים - האחד במצב בינוני והשני במצב קל | הנהג הפוגע נמלט והסגיר את עצמו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בשבט תשפ"ג | 31.01.23
זירת הפיגוע (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

דיווח ראשוני: פיגוע דריסה הערב (שלישי) בצומת תפוח שבשומרון, לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני ולוחם נוסף במצב קל. המחבל, נמלט מהזירה. כשעתיים לאחר התאונה, הנהג הסגיר את עצמו וטען כי זו היתה תאונה.

מפרטים ראשוניים עולה כי המחבל הגיע אל הצומת ברכב מסחרי והאיץ לעבר הטרמפיאדה בה שהו מספר אנשים. חלקם, הצליחו להימלט מפני הרכב הדורס - אך שני לוחמים נפגעו, כעבור מספר שניות הוא הצליח להימלט מהמקום.

כוחות ההצלה טיפלו בשני הלוחמים שנפגעו, מצבו של אחד מהם בינוני עם פגיעת גפיים והשני מוגדר במצב קל עם כאבי רגליים. השניים מפונים למרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה כשהפצוע בינוני מפונה במסוק.

כוחות הביטחון פרסו מחסומים באזור וניהלו מצוד אחר הרכב הנמלט. כעבור כשעתיים, כאמור, הנהג הסגיר את צעמו וטען שזו היתה תאונה בגלל הערפל ונמלט לאחר שחשש.

דובר צה"ל מסר כי "חשוד האיץ לעבר שני לוחמים ששהו במרחב צומת תפוח ודרס אותם, לוחם אחד נפצע באורח בינוני, לוחם נוסף נפצע באורח קל, הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

"החשוד בדריסה נמצא כעת אצל כוחות הביטחון והועבר להמשך חקירה".

דובר חמאס עבד אל לטיף אל-קאנוע אמר כי "פעולת הדריסה במחסום זעתרה בשכם - מגיעה כחלק מתגובת ההתנגדות על פשעי הכיבוש והתוקפנות כלפי עמנו והמקומות הקדושים, האחרון שבהם אלו צעדי הדיכוי האכזריים נגד האסירים. הפעולה הזו מדגישה את יכולות ההתנגדות להגיב".

הפיגוע הערב מתרחש בצל ביקורו בישראל של מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, וכחלק מהמתיחות הביטחונית הגוברת בימים האחרונים.

רק בליל שבת האחרון התרחש הפיגוע הנוראי ליד בית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים, בו נרצחו שבעה בני אדם. למחרת, בבוקר יום השבת, התרחש פיגוע הירי בעיר דוד, בו נפצע סגן נ', קצין צנחנים בן 22, שנטרל את המחבל בן ה-13.

הערב, בית החולים 'שערי צדק' בירושלים עדכן כי חלה החמרה במצבו של הקצין. הוא מורדם ומונשם ונמצא בסכנת חיים. אביו של הקצין, נפצע באורח בינוני וחל שיפור במצבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר