מתקפת הרחפנים באיספהאן

הרמז של נתניהו: "פועלים נגד פיתוח כלי נשק מסוימים באיראן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת האמריקנית CNN ושוחח על המצב מול איראן, הפלישה הרוסית לאוקראינה וגם על הפוליטיקה הפנימית בישראל והרפורמה במערכת המשפט | הוא רמז למעורבות ישראל בתקיפה באיספהאן כשאמר כי ישראל "נוקטת פעולות נגד פיתוח כלי נשק מסוימים באיראן" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום מסך CNN)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה הלילה (רביעי) בריאיון ל-CNN, כי ישראל "נוקטת פעולות נגד פיתוח כלי נשק מסוימים באיראן", אך סירב להתייחס לשאלה האם ישראל האחראית למתקפת הרחפנים על מפעל הנשק באיספהאן בתחילת השבוע.

"אני אף פעם לא מדבר על מבצעים ספציפיים. בכל פעם שיש פיצוץ במזרח התיכון, מאשימים או מייחסים אחריות לישראל - לפעמים אנחנו אחראים, ולפעמים לא", אמר נתניהו.

נתניהו אמר עוד, כי הוא "חושב שהדרך היחידה לעצור או לעכב מדינה מלהשיג נשק גרעיני היא שילוב של סנקציות כלכליות משתקות, והדבר החשוב ביותר, איום צבאי אמין. אם יש לך משטרים רמאיים שמתכננים להשיג נשק גרעיני, אתה יכול לחתום איתם על 100 הסכמים - וזה לא יעזור", תקף נתניהו.

נתניהו חשף בראיון כי התבקש באופן לא רשמי לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה לשמש כמתווך בין הצדדים, אך סירב כיוון שהיה אז ראש האופוזיציה, "יש לי חוק - ראש ממשלה אחד בכל פעם", אמר נתניהו.

נתניהו אמר בראיון כי ישקול לשמש כמתווך אם יתבקש לעשות זאת גם על ידי האמריקאים. "אני לא דוחף את עצמי. זה חייב להיות בזמן הנכון ובנסיבות הנכונות", אמר נתניהו.

ראש הממשלה גם נשאל על הקואליציה שלו ועל הממשלה החדשה שהקים ואמר: "אני שולט בממשלה, ואני אחראי למדיניות שלה. המדיניות היא הגיונית ואחראית והיא תמשיך להיות כזו.

ראש הממשלה התייחס להתבטאויות של שריו מהעבר ואמר: "הרבה אנשים אומרים הרבה דברים כשהם לא בשלטון - והמזג שלהם מתמתן כשהם מגיעים לשלטון. זה בהחלט המקרה כאן". הוא התייחס גם לנושא הרפורמה המשפטית ואמר שהיא תחזק את הדמוקרטיה בישראל והוסיף והבהיר כי אין שום קשר בינה ובין התיקים המשפטיים שלו.

נתניהו התייחס גם לנושא המשא ומתן עם הפלסטינים ואמר, "אנחנו פה כבר 3000 שנה, ונצטרך לחיות ביחד אנחנו לא מתכוונים לבעוט אף אחד מפה, לא את הערבים ולא את היהודים. 25 שנים הפלסטינים לא רצו שלום עם ישראל, עקפתי אותם ויצרתי הסכמי שלום, 4 הסכמים עם מדינות ערביות - הסכמי אברהם, ואני מאמין שדרך זה נוכל גם להגיע בסוף להסכם שלום עם הפלסטינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר