ממשלת ימין?

בפעם התשיעית: הממשלה מבקשת דחיה ולא מפנה את חאן אל אחמר

המדינה הגישה דחייה בפעם התשיעית לתשובתה בעניין עתירה לפינוי המאחז הלא חוקי חאן אל אחמר | כך התבטאו השרים הבכירים בממשלה הנוכחית כשלא היו בשלטון | ליברמן, סער ואלקין, עקצו את ממשלת נתניהו, רגע אחרי שהממשלה שלהם לא פינתה את היישוב, כמתחייב על פי החוק (חדשות בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חאן אל אחמר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בפעם התשיעית המדינה ביקשה לדחות את תשובתה בארבעה חודשים בעניין פינוי המאחז הלא חוקי חאן אל אחמר.

מדובר בדחייה ראשונה של ממשלת נתניהו החדשה בה השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר משמשים כברגים בכירים מאוד.

בתנועת רגבים הגיבו: "קיווינו לקבל תגובה ראויה לממשלת ימין לאומית כפי שהובטח לנו בבחירות. הממשלה קיבלה את המנדט להציב חזון מדיני ציוני ולבלום את ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C, ובמקום זה קיבלנו שוב את אותם התירוצים, ואין לכך שום הצדקה. כמו קאטו הזקן, אנחנו מחזיקים באותה עמדה עקבית, ודורשים מנציגינו בממשלה לפעול במיידי לפינוי המתחם הזה ויתר חבריו: לא 300 מטר הצידה ואף לא קילומטר הצידה, אלא למגרשים שהוכנו עבורם באבו דיס".

חבר הכנסת אבגידור ליברמן, מי שהיה שר האוצר בממשלה הקודמת שגם כן לא פינתה את חאן אל אחמר, כתב: "איפה המשילות? לא יכול להיות דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים". דברים ברוח זו כתבו גם השרים לשעבר בממשלת בנט-לפיד, גדעון סער וזאב אלקין.

בתגובה, כתב איש התקשורת עמית סגל הגיב בציניות: "נקווה שיום אחד ליברמן יתפוס עמדת כוח בממשלה, נניח שר האוצר, ואז בטוח יפנו את חאן אל אחמר".

בעבר כתב איתמר בן גביר בחשבון הטוויטר שלו: "בזמן שהממשלה מקפיאה הריסה בכל הנגב, דוחה את פינוי חאן אל אחמר ולא נוקפת אצבע אל מול אלפי מבנים ערבים בלתי חוקיים בחברון והסביבה, היא נותנת אור ירוק למנהל להרוס בתי יהודים.

בנט שבוי בידי מנסור עבאס, והאישור שלו להרס מראה שהממשלה הזו היא לא 10 מעלות ימינה, אלא ממשלת שמאל על מלא."

לפני 3 שנים כתב: "ההתמודדות של עוצמה יהודית לא גורמת נזק לימין, היא גורמת נזק לליכוד. פתאום מבינים שהליכוד לא מסוגל להתחייב על הפסקת הפרוטקשן לחמאס או הוצאת הווקף מהר הבית; הם מבינים שהליכוד לא רוצה לפנות מאחז ערבי בחאן אל אחמר למרות שבגץ אישר; הם מבינים שחייבים את עוצמה כדי לשמור את הליכוד בימין!"

גם סמוטריץ' כתב בעבר: "המתנתי עם הביקורת כדי לראות אם באמת תוגש בקשה לדחיית פינוי חאן אל אחמר. וזו למרבה הצער אכן הוגשה הערב. חמור הן לגופו של עניין והן באשר להפרה של עוד הבטחה אחת מיני רבות של בנט ושותפיו. והפעם עוד דבר חמור: מתגבש מתווה חשאי להסכם עם התושבים. מה כולל המתווה ולמה הוא חשאי?!

מה מנסים להסתיר מאיתנו?! לבית המשפט אסור לתת יד להסתרה. מילא שענייני האג מוגשים בדו"חות חסויים אבל למה שמתווה הסדרה אזרחי יהיה חסוי?! ואם כבר, אז קבלו תזכורת למה שכתבה נאור בעניין נתיב האבות על עירוב שיקולים מדיניים באכיפת חוק. האם בג"ץ ידון דין אחד ליהודים ודין אחד לערבים?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר