סערת תנאי הכליאה

רקטה שוגרה מעזה; בקואליציה קוראים ל"תגובה מוחצת" • בן גביר: "להיכנס ולהשליט סדר"

בקואליציה קוראים להגיב בחריפות לירי הרקטה מרצועת עזה • בן גביר הצהיר כי מעניק גיבוי לשב"ס להיכנס לאגפי המחבלים בכלא ו"להשליט סדר" • חבר הכנסת אלמוג כהן: "האויב מריח חולשה, בלי תגובה מוחצת אנקוט צעדים" • הקבינט צפוי להתכנס (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע הערב (רביעי), דקות אחדות אחרי שיגור הרקטה מעזה לישראל, כי לא מתכוון לעצור מפעולותיו נגד מה שמכנה "תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים" בבית הכלא.

כפי שדווח ב'כיכר השבת' בן גביר הורה לאחרונה לשירות בתי הסוהר לסגור את המאפיות שפעלו בתוך שני בתי כלא ביטחוניים, וסיפקו מדי יום פיתות טריות למחבלים. ההוראה הזו העלתה את המתיחות בבתי הכלא הביטחוניים.

היום, בהמשך לכך, שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל. הרקטה יורטה בידי פעילות 'כיפת ברזל'. כעבור זמן צייץ בן גביר בטוויטר כי בכוונתו להמשיך את המלחמה נגד המחבלים בבתי הכנסת ולבחון "דרכי תגובה" על שיגור הטילים.

"הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים", צייץ בן גביר בטוויטר. "נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר. ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב, לבחון את דרכי התגובה על שיגור הטילים מעזה".

גם חבר הכנסת אלמוג כהן מ'עוצמה יהודית', סיעתו של בן גביר, צייץ הערב: "האויב מריח חולשה בחאן אל אחמר ובתגובה תוקף מעזה. במידה ולא תהיה תגובה מוחצת ועוצמתית, אנקוט בצעדים חריפים. נאמנותי היא בראש ובראשונה לתושבי הנגב והדרום. דין העוטף כדין תל אביב".

מדובר צה"ל נמסר: "זוהה שיגור אחד מרצועת עזה אשר יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית". בעיריית שדרות מסרו: "אין נפילות בעיר. ככל הנראה הרקטות יורטו".

בעיריית שדרות אף הוסיפו, כי "האזעקה נשמעה בזמן האזכרה לאלה אבוקסיס ז"ל שנהרגה מרקטת קסאם לפני 18 שנה". בישראל נערכים להגיב על הירי מעזה.

ממד"א נמסר: "בהמשך לאזעקה שנשמעה בדקות האחרונות בגזרת שדרות: במוקד 101 של מד"א לא התקבלו קריאות על נפגעים למעט אישה כבת 50 שהחליקה ונפגעה קל בדרכה למרחב המוגן. לאחר טיפול ראשוני בבית היא תפונה בדקות הקרובות באמבולנס מד"א להמשך בדיקות בבית חולים".

לטענת העיתונאי ג'וש בריינר: "יש ‏כבר כמה ימים מתיחות שיא בבתי הכלא של הביטחוניים החל מעיצומים של האסירים בקציעות ועופר, סאגת הפיתות המביכה של בן גביר וטענות לפגיעה באסירות פלסטיניות בכלא דמון משם יצאה הקלטת אסירה שביקשה סיוע. ‏הסלמה בבתי הכלא = הסלמה בשטחים ובעזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר