מתיחות שיא בדרום

במהלך הלילה: רקטות נוספות שוגרו, צה"ל תקף ברצועת עזה

מעט לאחר השעה 02:00 בלילה אזעקות נוספות נשמעו בעיר שדרות וביישובי עוטף עזה, זוהו שיגורים מהרצועה • חיל האוויר תקף אתרים לייצור טילים של ארגון הטרור חמאס ברצועה • חשש מהסלמה ביטחונית • צה"ל: "התקיפה מהווה פגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(תמונה: עבד רחים חטיב/Flash90)

לילה לא שקט: חיל האוויר תקף הלילה (חמישי) מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, בתגובה לשיגור לעבר יישובי הדרום. דקות לפני התקיפה נשמעה אזעקה נוספת בעוטף הרצועה ובעיר שדרות וזוהו שיגורים מהרצועה.

בשעה 02:44 הודיע דובר צה"ל כי חיל האוויר החל בתקיפה ברצועה. מאוחר יותר עדכן: "מטוסי קרב תקפו אתר ייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמש את מערך הייצור הרקטי של ארגון הטרור חמאס ואתר לייצור אמצעי לחימה, הממוקמים שניהם במרכז רצועת עזה".

בצה"ל הדגישו: "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה, שיורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית מוקדם יותר היום, משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

"תקיפה זו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".

כזכור, ראש העיר שדרות, אלון דוידי, הגיב אמש לירי הרקטה על עירו וקרא לתגובה. "לצערנו הטרור מרצועת עזה נמשך ואסור לנו להכיל אותו. צריך להכות בחמאס ובג'יהאד ולחסל את מנהיגי הטרור", אמר דוידי.

"כפי שאנו יודעים לפעול בסוריה ובאיראן, אנו צריכים לפעול גם בעזה. התשובה האזרחית שלנו היא שאנחנו נמשיך לפתח את העיר ונלך לאורם של אלה אבוקסיס הי"ד שהיום ציינו עם משפחתה 18 שנים להירצחה מירי רקטה והקדושים הנוספים שנרצחו בפעולות טרור".

בתוך כך במצרים העבירו אזהרה לישראל, ולפיה המצב ברצועת עזה על סף פיצוץ. בעיתון היומי הערבי א-שרק אל אווסט דווח כי המצרים קראו לישראל להימנע מצעדים העלולים להוביל להתלקחות ביטחונית באזור.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע, דקות אחדות אחרי שיגור הרקטה הראשונה מעזה לישראל, כי לא מתכוון לעצור מפעולותיו נגד מה שמכנה "תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים" בבית הכלא.

"הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים", צייץ בן גביר בטוויטר. "נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר. ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב, לבחון את דרכי התגובה על שיגור הטילים מעזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר