באור יום

ערבי מחופש לחרדי שדד 400 אלף מצ'יינג' בשכונה החרדית

שודד ערבי המחופש לאדם חרדי שדד צ'יינג' בשכונת גבעת שאול בירושלים | הסכום הנשדד על פי דיווחים מהשכונה נאמד במאות אלפים (חרדים)

איצלה כץ | כיכר השבת |
(צילום: קבוצת הצדיקים)

מדיווח ראשוני המגיע משכונת גבעת שאול בירושלים עולה כי אדם המחופש לחרדי שדד כ-400 אלף שקלים מצ'יינג' ברחוב אלקבץ.

על פי הדיווחים מהשכונה עולה כי אדם שיצא מהצ'יינג' עם שקית נשדד על ידי ערבי המחופש לחרדי ששדד ממנו את השקית.

לאחר השוד הצטברו סקרנים רבים בזירת האירוע לצד כוחות משטרה שהוזעקו למקום.

במקרה אחר שהתרחש אתמול, לאחר ששוחרר מבית החולים, הובא החשוד שככל הנראה תכנן לשדוד חלפן כספים בבני ברק, לדיון בבית המשפט על הארכת מעצרו. זו הייתה הפעם השנייה שלו בבית המשפט. אתמול הובא לדיון בתל אביב ומעצרו הוארך עד היום. במהלך הדיון היום ביקשה המשטרה להאריך שוב את מעצרו.

בפתח הדיון אמר נציג המשטרה שמדובר בחשוד אשר נעצר לאחר דין ודברים עם ארגון 'השומרים' בבני ברק, לאחר שעל פי החשד ניסה לדרוס אותם, התעמת איתם וריסס גז מדמיע כולל איומים לעברם. "במהלך החקירה איתרנו שתי התפרצויות שהחשוד ביצע, אחד באותו יום והשני כמה ימים קודם לכן. באחת ההתפרצויות הוא פרץ לביה"ס, כולל שבירת דלת. התפרצות שנייה – לבית הכנסת פורץ כספת ולוקח משם כסף".

במהלך הדיון שאל השופט את נציג המשטרה: ״אדוני יודע לומר מה ההסמכה החוקית של האגודה (השומרים)?״

נציג המשטרה השיב: "אין הסכמה חוקית, היא עובדת עם המשטרה, החשוד מסתובב בשעה 4 לפנות בוקר. אין להם סמכות שונה מאזרח רגיל אבל בעיר בני ברק אם הם רואים פושעים או דברים כאלה הם מנסים לעצור אותם".

עורך דינו של החשוד שאל את נציג המשטרה בדיון: "אתמול טענתם שיש חשד לגבי שוד עם אקדח, מחסנית וכל האביזרים, וגם הוספתם בכתב יד ניסיון שוד. איפה אנחנו עומדים עכשיו? פשוט אתמול עמד איש משטרה הצהיר משהו, אז איפה אנחנו עומדים בניסיון השוד?"

נציג המשטרה השיב: "מדובר באירוע שאתמול לא היה לגמרי ברור במה מדובר. עבר יום ויש לנו מידע. מדובר באקדח איירסופט ולא תקני, הניסיון שוד לא מהותי וזה לא העניין. יש חשד. החשד לניסיון שוד לא מבוסס כרגע".

בסופו של דיון האריך השופט את מעצרו עד מחר וכתב: "אתמול נדון עניינו, בהיעדרו, לאחר שהיה מטופל במרכז רפואי והמעצר הוארך עד היום תוך שהפניתי שקיים חשד סביר מסוים, אך יש מקום להבהיר את התמונה הנוגעת לתיק זה.

"היום תוקנה הבקשה והונחו לפני שלושה תיקים. קיים חשד סביר שקושר את החשוד להתפרצות לבית הספר, וכן להתפרצות לבית כנסת משם גם נגנבה כספת והכל מתועד בסרטון שהוצג לפני".

עוד כתב השופט: "עיון בחומר שנמצא בפני כעת מעלה ספק האם קמה לעובדי הארגון (השומרים) שנכחו בשטח באותו יום סמכות עיכוב, שכן תנאי לקיומה של הסמכות הוא ביצוע עבירת אלימות, פשע, גניבה או עבירה שגרמה נזק של ממש לרכוש, על פניו, התעורר חשד שכזה אך לא נצפתה עבירה.

"בהמשך נטען כי החשוד ניסה להימלט מהמקום באמצעות האופנוע כשאין מחלוקת שהחזיק ברשותו אקדח, לדבריו אקדח אוויר והיחידה החוקרת אינה חולקת על כך שמדובר באקדח אוויר. החשוד מסר גרסה באשר לנוכחותו בעיר בני ברק כשגם בעניין זה יש לבדוק את סבירותה אך גם אם מדובר בשוטטות בנסיבות מחשידות מסוימות – החומר שמונח לפני, על פניו, אינו מקים חשד לעבירה שנצפתה בפועל על ידי עובדי הארגון, מכאן התפתח אירוע כאמור שבו החשוד טוען כי הותקף ועובדי הארגון טוענים כי החשוד ריסס אותם בגז פלפל ואף שלף את האקדח לעברם.

"אין מחלוקת שמדובר בנתונים שיש להעמיק בבדיקתם ואין מחלוקת שבשלב מסוים החשוד החליק עם האופנוע ונפצע כשהחבלות ניכרות על פניו. החשד הסביר, נכון לעת הזו, קיים בכל הנוגע לכניסה לבית הספר ולבית הכנסת ולכך קיים חשד סביר. נוכחותו של החשוד במקום באותו ערב לא הייתה תמימה לפיכך אני מורה על הארכת מעצרו עד מחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר