ירי ומטעני נפץ

מתוך עשרות: שני פיגועים המשמעותיים שסוכלו השבוע בשטח ישראל

הכוננות במערכת הביטחון מפני פיגועי טרור גבוהה. עשרות פיגועים סוכלו בחודש האחרון, מתוכם שני פיגועים משמעותיים בשבוע האחרון (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
פיגוע טרור. אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

עשרות פיגועי טרור סוכלו בחודש האחרון בידי שירות הביטחון הכללי. שני פיגועים מתוכם משמעותיים ותוכננו להתקיים בשבוע האחרון בתוך ערי ישראל.

ל'כיכר השבת' נודע, כי אחד מן הפיגועים שסוכלו תוכנן להיות לפי החשד פיגוע ירי והשני פיגוע מטענים.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הורה לפני כשבוע בעקבות הפיגוע המחריד בנווה יעקב להעלות את כוננות המשטרה לרמה הגבוהה ביותר. ביום ראשון שעבר נפרסו כוחות במקומות מרכזים בעיר ירושלים ובארץ בכלל.

החשש המרכזי של המשטרה הוא מפיגוע חקיינות של המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב ומהפרות סדר. יצוין כי מיד לאחר הסיכול של חוליית הטרור ביום חמישי בג'נין, הכוננות הועלתה מחשש לפיגועי נקם, חשש שהתממש בליל שבת, וכעת במשטרה מנסים למנוע את הפיגוע הבא.

גורם במשטרה אומר ל'כיכר השבת' כי "עירנות ותגבור כוחות של שוטרים שיתנו מענה מהיר בזמן אירוע יכולים לסכל ולסיים אירועים בתוך דקות או שניות, גם אזרחים צריכים להיות עירניים ולדווח למשטרה על כל דבר חשוד".

הבעיה והחשש המרכזיים של מערכת הביטחון הם מפני מחבלים, כמו זה שביצע את הפיגוע בליל שבת, מחבלים צעירים תושבי מזרח ירושלים ללא רקע מקדים בעבירות בטחון מה שמקשה יותר על השב"כ והמשטרה לאתר אותם ולסכל את הפיגועים מסוג הזה.

כל מחבל כזה שיוצא לבצע פיגוע נהיה סלב וסמל במזרח ירושלים - מה שמעודד צעירים לבצע פיגועים. הם בעלי תעודת זהות כחולה, כך שהם לא עוברים מחסום או בידוק, וקל להם יותר להגיע למרכזי שכונות של יהודים ולבצע פיגועים, וזאת אחד האתגרים הגדולים של השב"כ בתקופה הזאת ובכלל במזרח ירושלים.

במערכת הביטחון חוששים משני דברים המסמלים את גל הטרור הזה - ההסתה הפרועה ברחובות וברשתות הערביות ונשק זמין לכל ילד, כמו זה שביצע את הפיגוע בעיר דוד בשבת, נער בן 13 שמצליח בקלות להשיג נשק, יוצא ומבצע פיגוע, הוא יודע לתפעל אותו ושולט בנשק, וההסתה שמשתוללת ברשתות החברתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר