דרמה בארצות הברית

ביידן נתן אור ירוק: "בלון הריגול" הסיני הופל בשמי האוקיינוס

הבלון הסיני הענקי שריחף בשמי ארצות הברית ארבעה ימים הופל בהוראה של הנשיא ביידן, במבצע מיוחד שכלל סגירה של שלוש שדות תעופה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
רגעי יירוט הבלון (צילום: סעיף 27א)

אחרי ימים של מתיחות שיא, בלון הריגול הסיני הופל בידי צבא ארצות הברית מול חופי דרום קרוליינה. שרידי הבלון נאספו.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', ארה"ב עקבה בימים האחרונים אחר בלון מעקב סיני שטס מעל שמי המדינה. היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ובכירים נוספים בתחום הביטחון תדרכו את הנשיא ג'ו ביידן ביום רביעי. גורמים בכירים סיפרו לעיתון כי הנשיא הורה על יירוט הבלון, אך בפנטגון התנגדו למהלך מחשש לפגיעה באזרחים. הערב כאמור הוא יורט.

הבלון התמקד באתרים רגישים, כמו בסיס חיל האוויר במונטנה, שם ככל הנראה ממוקם אחד ממתקני שיגור הטילים הגרעיניים של ארה"ב. עם זאת, בממשל טענו שהבלון לא היווה סיכון ביטחוני ויכולתו לאסוף מודיעין מוגבלת מאוד.

בדיון שכינס בסוף השבוע שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין נדונה האפשרות ליירט את הבלון מעל מדינת מונטנה, שם נמצא בסיס צבאי ובו מאוחסנים טילים גרעיניים. המרחב האווירי במדינה נסגר, ולבסוף הוחלט שלא ליירטו משיקולי בטיחות.

ממשל ארה"ב יצר קשר עם בייג'ינג דרך השגרירות הסינית בוושינגטון, ובסיוע הנציגות הדיפלומטית של ארה"ב בסין. גורם בממשל ביידן הדגיש כי "הבהרנו לעמיתים הסינים שלנו את חומרת האירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר