תפילה, שירה ונרות

אלפים בהילולת רבי יצחק אבוחצירא זיע"א במרוקו • תיעוד

מאז צאת השבת אלפים זורמים כל העת לציונו של רבי יצחק אבוחצירא זיע"א, בנו הקטן של ה'אביר יעקב' זיע"א, הטמון בעי תולאל שבמרוקו | 'כיכר השבת' עם תיעוד מיוחד מההילולא הלילית (חרדים)

(צילום: שמעון אילוז)

מאז צאת השבת אלפים זורמים כל העת לציונו של רבי יצחק אבוחצירא זיע"א, בנו הקטן של ה'אביר יעקב' זיע"א, הטמון בעי תולאל שבמרוקו, רגל יום ההילולא החל היום - י"ד בשבט.

האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא הוא בנו הרביעי והקטן של רבי יעקב אבוחצירא - ה'אביר יעקב' זיע"א, דודו של סידנא בבא סאלי זיע"א.

רבי יצחק, שנקרא על שמו על של האריז"ל, היה תלמיד חכם גדול והתגורר בעיר תאפיללת שבמרוקו. אחד הפיוטים המפורסמים שכתב הוא הפיוט "אעופה אשכונה".

משה דוויק ושמעון סיבוני בביצוע מטורף ל"אעופה אשכונה" בציון רבי יצחק זיע"א • צפו (צילום: ליאור מיכאל)

בי"ד בשבט, בשנת תרע"ב, נהרג במהלך פשיטה של שודדים, בעת שעסק באיסוף כספים לישיבת "אביר יעקב".

אחת הסגולות המוכרות, אשר רבים עושים כן ורואים ישועות גדולות למעלה מדרך הטבע, הוא רכישת בקבוק עראק לכבוד ההילולה, כאשר על הבקבוק כותבים את הישועה לה זקוקים, ומטמינים את הבקבוק עד להילולה בשנה שלאחר מכן - ונושעים. לאחר הישועה, ביום ההילולה, פותחים את הבקבוק, ומברכים לכבוד הצדיק ומספרים את הישועה הגדולה.

על בקבוק העראק כותבים כך: "קניתי בקבוק זה לכבוד הצדיק רבי יצחק בן רבי יעקב דמן תולאל ובעזרת ה' כאשר אוושע (ומפרטים מה זקוקים לישועה) אפתח את הבקבוק בעז"ה בהילולת הצדיק בשנה הבאה".

רבים מעידים בסעודות ההילולה הנערכות הלילה בסעודות משפחתיות כי ראו ישועות גדולות במהלך השנה, ויחדיו שותים כוסית עראק מבקבוק הישועות לכבודו של האדמו"ר רבי יצחק זיע"א, שנפתח ביום ההילולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר