"אין לו לגיטימציה"

גנץ גינה את ההסתה נגד נתניהו; "לא כמו אלו שעמדו על המרפסות"

שר הביטחון לשעבר גם בממשלת נתניהו, בני גנץ, גינה הערב את ההסתה נגד ראש הממשלה, אך בחר לעקוץ: "בניגוד לנתניהו ולחלק משותפיו הנוכחיים שעמדו על כל מיני מרפסות והתנהלו בכל מיני צורות - אני מגנה באופן חד משמעי את כל ההסתות והקריאות לאלימות" | וגם: הפשרה ברפורמת לוין (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גנץ ונתניהו | ארכיון (צילום: גילי יערי ודוד כהן - פלאש 90)

שר הביטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ, העניק ערב (ראשון) ריאיון לחדשות 13, וגינה את ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו.

בתחילת הריאיון, תקף גנץ את התנהלות הממשלה לגבי הרפורמה המשפטית של השר יריב לוין: "בכל מה ששמעתי עד עכשיו במה שהם מכנים הרפורמה המשפטית אין ולו סעיף אחד שמשרת את האזרח, כל מה שיש שם זה איך נותנים יותר עוצמה לממשלה ולכנסת נגד מערכת המשפט".

"מבחינתי", הסביר שר הביטחון לשעבר: "חייבים להכניס לרפורמה כל מה שקשור לאזרחי המדינה, ולוודא שמערכת המשפט היא לא פוליטית. אם מסכימים מראש שאין פוליטיזציה של המערכת, אפשר להרחיב את מעגל ההשפעה ולשמור את האיזון".

"אם נתניהו חפץ בדמוקרטיה חזקה, היה יותר נכון מצדו לעצור את התהליך הזה, הוא נתן לסוסים הקיצוניים שלו להתקדם ותראו מה קרה".

בשלב זה גנץ גינה את ההסתה בעקיצה: "בניגוד לנתניהו ולחלק משותפיו הנוכחיים שעמדו על כל מיני מרפסות והתנהלו בכל מיני צורות - אני מגנה באופן חד משמעי את כל ההסתות והקריאות לאלימות. אין לאף אחד מאיתנו, לא טייס מעוטר ככל שיהיה, לקרוא לאלימות והפרת החוק".

גנץ פנה באופן ישיר לנתניהו וקרא לו: "נתניהו - אני נגד הדברים האלה, חבל שלא אמרת את זה גם באופן כזה ברור לפני למעלה משני עשורים".

עוד אמר גנץ בריאיון: "יום למחרת הפרסום הראשון של יריב לוין בעניין", והוסיף: "לנתניהו אין לגיטימציה לשנות את שיטת הממשל בישראל, על זה אנחנו נאבקים".

לגבי הדעה של האופוזיציה בנושא, אמר גנץ: "יש גוונים מסוימים באופוזיציה, אם תהיה הידברות הנהלת האופוזיציה תתגבש צוות עם אנשי מקצוע ואנשי ציבור. לפיד ואני נדע להסכים על הנציגים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר