המ"פ חטף קליע וניצל

תיעוד דרמטי: כך חיסל צה"ל את שבעת המחבלים ביריחו

שבעה מחבלים חוסלו במהלך פעילות משותפת של כוחות צה"ל ושב"כ, שלוותה בחילופי אש קשים, במחנה הפליטים עקבת ג'בר הסמוך ליריחו במסגרת המצוד אחר חוליית טרור של החמאס | צפו בפעילות הדרמטית (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תיעוד ממצלמות קסדות הלוחמים (צילום: דובר צה"ל)

שבעה מחבלים חוסלו הלילה (שני) במהלך פעילות משותפת של כוחות צה"ל ושב"כ, שלוותה בחילופי אש קשים, במחנה הפליטים עקבת ג'בר הסמוך ליריחו. צה"ל מפרסמים כעת תיעודים חדשים מהפעילות הלילית.

גדוד לביאי הבקעה קיבל הלילה משימה לבדוק ולסרוק מבנה שכונה "הצימר", וזאת במסגרת החיפושים אחר חוליית טרור של חמאס שביצעה את פיגוע הירי לעבר מסעדה בורד יריחו.

פעילות הכוחות ביריחו (צילום: דובר צה"ל)

סמוך לצימר, זיהה המ"פ מחסן והחליט לבדוק אותו. כשהכוח התקרב למחסן, נפתחה לעברו אש כבדה. המ"פ ספג קליע שפגע במחסנית ובאפוד הקרמי ואך בנס לא התפוצץ כלום והוא לא נפגע.

הכוח השיב מכת אש לעבר המחסן וחיסל את המחבלים שהסתתרו במקום. במחסן, נתפסה תחמושת רבה, ובצה"ל מעריכים שהמחבלים נערכו לקרב עם כוחות צה"ל עם תחמושת רבה ורימוני יד כדי לנסות לפגוע בחיילים ובחסדי שמים מזימתם לא צלחה והם חוסלו במהירות.

בתיעוד של הערבים מהמקום, נראה הצימר כשעליו סימנים רבים של חורים המעידים על חילופי האש שהיו בלילה.

התיעוד הערבי מהצימר

כזכור, במהלך הפיגוע שהתרחש לפני כשבוע וחצי, הגיעו שני מחבלים חמושים בנשק ואפודים לפתח המסעדה, בה שהו באותו הזמן כ-30 סועדים, על מנת לבצע מסע רצח המוני. בשל מעצור בנשקים, נמלטו המפגעים לכיוון יריחו ובכך נמנע בחסדי שמים פיגוע ממנו היו נפגעים רבים.

מאז הפיגוע, במאמץ מודיעיני של שב"כ ואמ"ן עלה כי החמושים התבצרו בדירת מסתור במחנה הפליטים עקבת ג'בר שסמוך ליריחו, בעזרת בני משפחתם ותושבי המקום, תוך שהם מצהירים על כוונתם להמשיך ולפגע. החשש היה כי המחבלים ינסו לבצוע פיגוע נוסף בטווח הזמן המיידי.

בשבוע האחרון התקיימה פעילות נוספת של שב״כ וצה"ל בניסיון להביא למעצרם, אך זו לא צלחה, ומאז נמשכו המאמצים לאיתור חברי החולייה. בשבת האחרונה בפעילות חריגה מאוד בעיר השקטה ביותר בגל הטרור הנוכחי כוחות רבים פשטו על העיר בעקבות מודיעין שהעביר השב"כ על נקודה שבה נמצאים המחבלים.

במהלך פעילות כוחות הבטחון וצה"ל ביריחו בשבת ,חשפו הפלסטינים את "גדוד יריחו" כאשר לטענתם בדומה לשכם וג'נין הוקם ביריחו גדוד מחבלים שמטרתו בכל כניסה של צה"ל לעיר לבצע ירי לעבר הכוחות ולהוציא פיגועים.

המחבלים מ"גדוד יריחו" חמושים בכלי נשק ובשבת ביצעו ירי לעבר כוחות הבטחון, בכרוז שהפיצו גדוד המחבלים לצלמים וכלי התקשורת העברים בעיר הם כתבו "להימנע מצילום פניהם ואזורי הנוכחות של חמושים פלסטינים".

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר