המספר צפוי לזנק

חורבן בטורקיה וסוריה: מניין הנספים עלה ל-4,300, משלחת החילוץ הישראלית נחתה

מספר הנספים מרעידת האדמה בטורקיה וסוריה ממשיך לזנק והבוקר הוא עומד על 4,300 • המשלחת הישראלית נחתה הלילה בטורקיה • נשיא ארה"ב שוחח עם נשיא טורקיה והציע עזרה בחילוץ הלכודים • הערכה: מספר הנספים יזנק לעשרות אלפים (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
פעולות החילוץ בטורקיה, אמש (צילום: משגיחי כשרות)

הרשויות בטורקיה ובסוריה עדכנו הבוקר (שלישי) את מניין הנספים מרעידת האדמה אמש, כשלכל הפחות בשתי המדינות נהרגו 4,300 בני אדם. במהלך הלילה הורגשה רעידת אדמה נוספת בעוצמה של 5.6 במרכז המדינה.

ארגון הבריאות העולמי העריך אמש כי מספר ההורגים צפוי לזנק לכ-20 אלף בני אדם, "אנחנו בדרך כלל רואים מספרים שגבוהים פי 8 מהמספרים הראשוניים" הסבירו בארגון על האסון הקשה שטורקיה לא ידעה עשרות שנים. יצוין כי מדובר ברעידת האדמה הקשה ביותר במזרח התיכון מאז 1939.

למעלה מחצי מיליון אזרחים נותרו ללא קורת גג בטוריקה וכוחות החילוץ המקומיים הסבירו הלילה כי פעולות החילוץ קשות בשל תנאי מזג האוויר והשלג שיורד על המדינה.

"יש כל כך הרבה אנשים שלכודים גם הם, ויש כל כך הרבה בניינים שנפגעו. יש אנשים ברחובות, יש גשם וחורף", אמר הלילה חוסיין יאיימאן, מחוקק ממחוז הטאי.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שוחח הלילה עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כדי להביע תנחומים ולהציע סיוע במאמצי החילוץ במדינה.

מהבית הלבן נמסר כי ביידן "ציין כי צוותים בארה"ב מתייצבים במהירות כדי לסייע לאנקרה במאמצי החילוץ ובתיאום של סיוע נוסף שאולי יהיה בו צורך".

בתוך כך, המשלחת הישראלית 'ענפי זית' נחתה הלילה בטורקיה בכדי לסייע במאמצי החילוץ. משימת המשלחת כפי שהגדיר מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, הינה סיוע מיידי במאמצי החילוץ לטובת הצלת חיים, וזאת באמצעות מיפוי מהיר של אתרי ההרס. במקביל נערכת המשלחת למתן סיוע רפואי למחולצים.

בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך והיא כוללת כ-150 בעלי תפקידים במילואים ובסדיר. בנוסף לכך, יצטרפו כוחות כבאות והצלה למשלחת.

הרב משה ברלינגר, המשמש כמשגיח כשרות במדינה, תיאר אמש בשיחה עם 'כיכר השבת' את החרדה: "נסענו ביום ראשון בבוקר ארבעה משגיחים עבור בד"צ 'מחזיקי הדת' בעלזא ליצורים בטורקיה.

"שלושה משגיחים וביניהם אני, יצאנו ליצור יוגורט וגבינות והרביעי נסע ליצור טורטיות במפעל אחר. כשהגענו, מזג האוויר היה סוער מאוד עם שלג. קשה היה לנסוע. הגענו מאוחר בלילה למלון והלכנו לנוח קצת כי למחרת, מוקדם בבוקר, אנחנו אמורים לצאת לרפתות לחליבת ישראל".

באזור השעה ארבע לפנות בוקר קמנו כדי לצאת לחליבה ופתאום התחילה רעידת אדמה חזקה", ממשיך הרב לתאר, "התמונות בחדר נפלו, הקירות והחלונות פשוט זזו. אצל אחד המשגיחים בחדר זכוכית החלון נשברה. היה פחד נוראי.

"המשגיח הרביעי נמצא ממש באזור שבנינים נפלו ויש שם הרבה הרוגים. הוא לא יכול לצאת משם. הכל סגור. אין לא טיסות ולא רכבים או אוטובוסים. הוא לא יודע אם הוא יצליח להגיע לשבת הביתה. גוף הכשרות בקשר איתו כל הזמן ועם המשפחה שלו".

איך האנשים הגיבו?

"אני לא יכול לתאר לך. היו צרחות של שאר אורחי המלון", הרב ברלינגר נסער, "תבין, היינו בקומה מספר עשר. כל מה שאני רק יגיד לך לא יעזור לך להבין את גודל הפאניקה והלחץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר