"החזיר אותנו 15 שנה לאחור"

החסידים הזדעזעו: האדמו"ר מויז'ניץ הותקף בצעקות - הבחורים ננזפו ונענשו

אירוע חריג ויוצא דופן התרחש בבני ברק, לאחר שבעת הגעתו של האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) לבניין התלמוד תורה בקרית ויז'ניץ, נשמעו לעברו צעקות וקריאות גנאי מפי מספר בחורים הלומדים בישיבה שבנשיאות אחיו האדמו"ר מויז'ניץ | האב"ד, בנו של האדמו"ר, עלה להתנצל, הביע מחאה בהיכל הישיבה והעניש את הבחורים שצעקו | כל הפרטים (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האחים האדמו"רים מויז'ניץ (צילום: יהושע פרוכטר)

אירוע חריג ויוצא דופן התרחש אמש (שני) בעיר בני ברק, לאחר שבעת הגעתו של האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז חסידי ויז'ניץ) לבניין התלמוד תורה בקרית ויז'ניץ בבני ברק, לצורך השתתפות בשמחה שנערכה באולם החיידר, נשמעו לעברו צעקות וקריאות גנאי מפי מספר בחורים הלומדים בישיבת ויז'ניץ הסמוכה - שבנשיאות אחיו האדמו"ר מויז'ניץ.

על פי עדויות של מספר חסידים, הבחורים שעמדו בחלונות הבניין צעקו את שמו של האדמו"ר וכינו אותו 'שייגעץ', כאשר בתגובה לכך הזהיר האדמו"ר את אנשיו לבל יעזו להשיב או להגיב על המעשה.

במרכז חסידי ויז'ניץ הביעו זעזוע ושאט נפש מהמעשה, וציינו כי הביזיון של פגיעה בכבודו של רבם, החזיר אותם 15 שנים לאחור, אז כידוע התנהל מאבק פנימי בין חסידי האחים האדמו"רים מויז'ניץ.

ל'כיכר השבת' נודע כי מיד לאחר היוודע דבר המעשה, מיהר בנו של האדמו"ר מויז'ניץ, אב"ד ויז'ניץ הרה"צ רבי חיים מאיר הגר להגיע למקום ולהתנצל לפני הרבי על המעשה, תוך שהוא מוחה בבחורים שעשו את המעשה הנורא.

בנוסף, הבוקר לאחר תפילת שחרית, עלה האב"ד שמחתן מחר את בנו, להיכל הישיבה יחד עם ראש הישיבה הגאון רבי מנחם ארנסטר, גיסו של האדמו"ר, ונשא דברי מחאה חריפים ביותר, תוך שהוא מביע את כאבו על מה שעשו אותם בחורים, לצד דברי מחאה נוספים שנשא ראש הישיבה.

האב"ד אף הודיע בתגובה כי הוא מעניש את הבחורים שעשו את המעשה בכך שהם לא יורשו להשתתף בשמחת החתונה הגדולה שצפויה להתקיים מחר בערב בחסידות, כולל איסור השתתפות בשמחת השבע ברכות שתערך לבחורים ובשבת שבע ברכות.

עוד הורה האב"ד לאותם בחורים לסור אל ביתו של האדמו"ר ממרכז חסידי ויז'ניץ ולבקש סליחה ומחילה כפי שמבואר בהלכה, כאשר לאחר מכן הגיע האב"ד עצמו למעונו של הרבי כדי להזמין אותו לשמחה הגדולה שתתקיים מחר, לצד התנצלות חוזרת על מה שאירע.

בויז'ניץ מציינים את הקשר ההדוק שבין האב"ד לבין דודו האדמו"ר מויז'ניץ, ומוסיפים כי ניכר שהוא הולך בדרכי אביו וכי חשוב לו השלום בין החצרות, ולכן הוא הגיב בצורה כה חריפה כנגד מי שביזו את האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר