פונה למנהיגי הקהילות

רב המשטרה: בתי כנסת קורצים לטרור; לשאת נשק גם בשבת

אחרי מרחץ הדמים המחריד בשכונת נווה יעקב, פונה הרב הראשי למשטרה לרבני הקהילות ומבקש מהם להנחות על נשיאת נשק גם בשבת (ביטחון)

קובי רוזן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בנווה יעקב (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

הרב הראשי למשטרת ישראל הרב רמי ברכיהו פנה היום (רביעי) במכתב אל רבני קהילות בכל רחבי הרץ, בצל הפיגועים המחרידים שארעו לאחרונה, וקרא לשאת נשק בבתי הכנסת גם בשבת.

יצויין כי אין בידי משטרת ישראל התרעות ממוקדות, אולם חרף זאת קרא הרב, לאור הפיגוע בנווה יעקב, שהעלה כי התכנסויות יהודים בבתי כנסת קורצת לגורמי טרור, שישאו נשק בשבת בתפילות, ויתקשרו בכל אירוע של פיקוח נפש למוקד המשטרה, גם בשבת.

"בעקבות אירוע הטרור הקשה בשכונת 'נווה יעקב' בירושלים, שאירע בליל שבת פרשת בא, ולמצער בו נהרגו שבעה בני אדם הי"ד, אנו למדים שהשכונות הדתיות ובתי הכנסת יכולים לשמש כר נרחב לפעולות טרור, כאשר אירוע זה מצטרף לפיגועי הטרור שאירעו בעיר בני ברק ובעיר אלעד בשנה שעברה", כתב רב המשטרה.

"בהמשך להתייעצות עם גדולי הדור שליט"א, ובהמלצת הגורמים המקצועיים של המשטרה, אני פונה לרבני ישראל שינחו בקהילותיהם שכל מי שיש לו רישיון לנשק שישא עמו את הנשק בשבת בפרט בזמני התפילות בבתי הכנסת".

עוד כתב הרב ברכיהו: "כמו כן, ראוי שבכל בית כנסת יהיה פלאפון כשר שניתן יהיה להתקשר למשטרה [ממנו] אם חלילה מתרחש אירוע חירום. כמובן שבכל אירוע חשש לפיקוח נפש יש להתקשר למשטרה למספר 100 גם בשבת".

את מכתבו חתם בברכה: "יהי רצון שיתקיים בנו הפסוק "עוצו עיצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו א-ל" ושהקב"ה יברך את עמו בשלום. בתפילה ובברכה לבשורות טובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר