תיעוד מרגש | צפו

שלושה ימים אחרי רעידת האדמה העוצמתית, צה"ל חילץ גבר מההריסות בטורקיה

במהלך הלילה הצליח צוות החילוץ הישראלי לחלץ גבר כבן 65 מבין ההריסות במבנה בעיר קהרמנמרש שבטורקיה • הצוות הישראלי יישאר במדינה בימים הקרובים בניסיון להציל חיים נוספים • נתניהו: "מביאים הרבה כבוד למדינת ישראל" • צפו בתיעוד (חדשות)

(צילום: דובר צה"ל)

כוחות החילוץ של פיקוד העורף חילצו הלילה (בין רביעי לחמישי) גבר בן 65, אשר אותר בתוך הריסות מבנה בעיר קהרמנמרש שבטורקיה, מבנה שקרס לאחר רעידת האדמה העוצמתית שפקדה את המדינה בתחילת השבוע.

כמו כן, לוחמי פיקוד העורף הצליחו לחלץ הלילה בני זוג נוספים כשהם בחיים. הכוחות קדחו בקירות וגילו את בני הזוג כשהם עדיין במיטה. "זה היה רגע מרגש", סיפר אחד הלוחמים שהיה בחילוץ.

הצוות הישראלי צפוי להישאר בימים הקרובים בטורקיה בכדי לנסות ולהציל חיים של לכודים נוספים ולסייע לכוחות החילוץ הטורקי בפינויים מאתרי ההריסות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש בטלפון עם מפקד משלחת החילוץ של ישראל בטורקיה, אל"מ במילואים גולן ואך ואמר לו: "אתם מייצגים את המשלחת עם הניסיון הרב ביותר ברמה הבינלאומית. יש לכם הרבה ניסיון שהוכיח את עצמו. אתם עושים מעשה הומניטארי ראשון במעלה ואתם מביאים לנו הרבה כבוד למדינת ישראל ומראים את פניה האמיתיים לעולם. מסור בבקשה את ברכותיי לכל חברי המשלחת, תעשו כל מה שאתם יכולים כדי להציל חיים וגם תשמרו על עצמכם".

אל"מ (במיל') ואך השיב לנתניהו: "אנחנו משתדלים למצות את מאמץ הצלת החיים. הצלנו עד עכשיו ארבעה אנשים ועובדים על עוד שניים. ביחס לזמן, זאת היממה המוצלחת ביותר שהייתה אי פעם למשלחות בזכות העובדה שהצלחתם להוציא אותנו לשטח מהר".

שלשום העריך ארגון הבריאות העולמי, כי מספר הקורבנות הסופי בטורקיה ובסוריה עלול להיות יותר מ-20,000 בני אדם כשעשרות אלפים נפצעו ומאות אלפים נוספים איבדו את בתיהם.

רעידת האדמה היתה בעוצמה 7.8 בסולם ריכטר. מדובר באחת מרעידות האדמה החזקות שנמדדו בעולם בשנים האחרונות והחזקה ביותר באזורנו מאז 1939. האסון בטורקיה מגיע גם בעקבות העובדה שלמעשה מדובר ברעידת אדמה כפולה, תשע שעות בלבד לאחר הרעידה הראשונה הורגשה בטורקיה רעידה שניה בעוצמה של 7.7. המומחים אומרים כי לא מדובר ברעש משנה, אלא רעידת אדמה חזקה נוספת, שגרמה לנזק ולקריסת מבנים נוספים בטורקיה ובסוריה.

על פי הדיווחים בתקשורת העולמית, אזרחים רבים בטורקיה זועמים על הרשויות וטוענים כי הופקרו על ידיהם. בשל היקף האסון הגדול, המחלצים התקשו להגיע לכל המקומות ותושבים רבים ניסו לחלץ את קרוביהם מההריסות ללא אמצעים מתאימים.

כזכור, שתי דקות לפני השעה תשע בערב אמש (רביעי), תושבים בצפון הארץ דיווחו, כי הרגישו רעידת אדמה קלה, כעבור דקות אגף סיסמולוגיה אישר זאת.

מאגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי נמסר: "ביום רביעי 08.02.23 בשעה 20:58 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.9, במרחק של 123 ק"מ צפונית מזרחית למג'דל שמס".

כמו כן, בשעה 16:58 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.3, במרחק של 20 ק"מ דרומית מזרחית לאריאל.

מפיקוד העורף נמסר בתגובה לרעידה שהורגשה, כי "לא הופעלה התרעה לרעידת אדמה, מכיוון שלא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר