'שחרית' וממשיכים לעבוד | תיעוד ענק

שליח 'כיכר' לטורקיה מדווח: מספר ההרוגים עלה ל-16,000; כוחות החילוץ הישראליים עבדו כל הלילה

מרוץ נגד הזמן: תושבי טורקיה המדוכדכים מלאי ההערכה לכוחות הביטחון הישראליים, שהגיעו לסייע באזור האסון ופועלים ללא הפסקה לחלץ בני אדם מתחת ההריסות - במקצועיות ובנחישות | מספר ההרוגים עלה ל-16,035, אך בתוך ההריסות יש עוד מאות ואולי אף אלפי בני אדם | סקירה נרחבת מאזור האסון - עם תיעוד (חדשות בעולם)

מתפללים שחרית וממשיכים לעבוד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

האסון הכבד בטורקיה ובסוריה: הבוקר (חמישי) עודכן מספר ההרוגים ברעידת האדמה הגדולה והוא עומד על 16,035 בני אדם - כאשר בטורקיה מצאו 12,873 את מותם ובסוריה כ-3162 בני אדם.

בארגון הבריאות העולמי מעריכים כי המספר אף עשוי לקפוץ ליותר מעשרים אלף הרוגים בשתי המדינות, וכמה שהזמן עובר, הסיכוי למצוא אנשים חיים תחת ההריסות הולך ופחות, במיוחד כשהקור המקפיא השורר במקום צולל מתחת לאפס מעלות בשעות הלילה.

כוחות החילוץ מתפללים שחרית אחרי לילה ללא שינה ולפני יום עבודה נוסף

כוחות החירום והמשלחת הישראלית שנחתו יממה לאחר האסון בטורקיה, ממשיכים בעבודת הקודש ופועלים ללא לאות לחלץ קורבנות תחת ההריסות.

במהלך הלילה - בקור מקפיא, המשיכו כוחות החילוץ מישראל - שכללו את צה"ל, איחוד הצלה וארגונים נוספים - לעבוד בכל הכוח במטרה לחלץ כמה שיותר אנשים וזכו לקריאות השתאות מהטורקים, שכידוע לא אוהדי ישראל במיוחד.

הבוקר, לאחר לילה ללא שינה, חלק מכוחות החילוץ התאספו לתפילת שחרית, ואחד התושבים המקומיים, אמר ל'כיכר השבת': "אין על הישראליים, הם הכי מקצועניים, פועלים בצורה הטובה ביותר. הצבא הישראלי - הוא הצבא הטוב ביותר, כולנו מקווים שמי שינסה לחלץ את המשפחה שלנו יהיו הישראליים ולא כוחות החילוץ הטורקיים".

מחלץ טורקי, אומר הבוקר ל'כיכר השבת': "ככל שחולפות השעות הסיכוי לחלץ ניצולים חיים הולך ופוחת. אני מאז הרעש לא ישנתי ואני גם לא מצליח לישון".

"קשה לי לראות אנשים שאני מכיר בין ההריסות, גם חלק מהמשפחה הקרובה שלי קבורה פה בין ההריסות, רק אתמול חילצתי שני חברים טובים שלי בין ההריסות ולצערי הם היו כבר מתים. איך אפשר לישון ככה?".

לוחמי פיקוד העורף הצליחו לחלץ הלילה בני זוג נוספים כשהם בחיים. הכוחות קדחו בקירות וגילו את בני הזוג כשהם עדיין במיטה. "זה היה רגע מרגש", סיפר אחד הלוחמים שהיה בחילוץ.

תיעוד מההריסות

הצוות הישראלי צפוי להישאר בימים הקרובים בטורקיה בכדי לנסות ולהציל חיים של לכודים נוספים ולסייע לכוחות החילוץ הטורקי בפינויים מאתרי ההריסות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש בטלפון עם מפקד משלחת החילוץ של ישראל בטורקיה, אל"מ במילואים גולן ואך ואמר לו: "אתם מייצגים את המשלחת עם הניסיון הרב ביותר ברמה הבינלאומית. יש לכם הרבה ניסיון שהוכיח את עצמו. אתם עושים מעשה הומניטארי ראשון במעלה ואתם מביאים לנו הרבה כבוד למדינת ישראל ומראים את פניה האמיתיים לעולם. מסור בבקשה את ברכותיי לכל חברי המשלחת, תעשו כל מה שאתם יכולים כדי להציל חיים וגם תשמרו על עצמכם".

תיעוד מההריסות

אל"מ (במיל') ואך השיב לנתניהו: "אנחנו משתדלים למצות את מאמץ הצלת החיים. הצלנו עד עכשיו ארבעה אנשים ועובדים על עוד שניים. ביחס לזמן, זאת היממה המוצלחת ביותר שהייתה אי פעם למשלחות בזכות העובדה שהצלחתם להוציא אותנו לשטח מהר".

רעידת האדמה היתה בעוצמה 7.8 בסולם ריכטר. מדובר באחת מרעידות האדמה החזקות שנמדדו בעולם בשנים האחרונות והחזקה ביותר באזורנו מאז 1939. האסון בטורקיה מגיע גם בעקבות העובדה שלמעשה מדובר ברעידת אדמה כפולה, תשע שעות בלבד לאחר הרעידה הראשונה הורגשה בטורקיה רעידה שניה בעוצמה של 7.7. המומחים אומרים כי לא מדובר ברעש משנה, אלא רעידת אדמה חזקה נוספת, שגרמה לנזק ולקריסת מבנים נוספים בטורקיה ובסוריה.

על פי הדיווחים בתקשורת העולמית, אזרחים רבים בטורקיה זועמים על הרשויות וטוענים כי הופקרו על ידיהם. בשל היקף האסון הגדול, המחלצים התקשו להגיע לכל המקומות ותושבים רבים ניסו לחלץ את קרוביהם מההריסות ללא אמצעים מתאימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר