"אנטישמיות מתוחכמת"

אכזבה: ברצלונה תנתק את קשריה הדיפלומטיים עם ישראל

בירת קטלוניה, תנתק באופן זמני את קשריה הדיפלומטים עם ישראל ותבטל את ברית הערים התאומות עם תל אביב בשל מה שהם מכנים "מדיניות האפרטהייד נגד הפלסטינים" (בעולם)

ברצלונה (צילום: שאטרסטוק)

ראש עיריית ברצלונה, אדה קולאו, הודיעה במסיבת עיתונאים שערכה אתמול (רביעי), כי בירת קטלוניה תנתק את הקשרים עם מדינת ישראל בשל "מדיניות האפרטהייד".

בנוסף, שלחה קולאו מכתב רשמי לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו כתבה: "החלטתי לנתק באופן זמני את היחסים עם מדינת ישראל ומוסדותיה הרשמיים, כולל ברית ערים תאומות עם עיריית תל אביב, עד אשר הרשויות בישראל יפסיקו את האלימות הסיסטמטית והפרת זכויות האדם של העם הפלסטיני",

קולאו שתומכת בארגוני שמאל קיצוניים וארגונים פרו פלסטיניים, ציינה כי הקפאת היחסים היא זמנית, ולא מופנית נגד האזרחים.

ההודעה של קולאו (מתוך דף הפייסבוק שלה)

ההחלטה הייתה אמורה לעבור הצבעה במועצת העיר, אך ראש העיר החליטה לפעול באופן חד צדדי ולקבל את ההחלטה לבדה, ככל הנראה מחשש שהיא לא תעבור בהצבעה.

בעוד כשלושה חודשים, יש בחירות לראשות עיריית ברצלונה וקולאו רוצה לקבל את תמיכת הקהילה המוסלמית בעיר. מפלגות השמאל בקטלוניה שואפות להיפרד מספרד ולהפוך למדינה עצמאית, דבר שספרד מתנגדת לו בכל תוקף ומכך גם החיבור עם הפלסטינים.

מטעם הפדרציה היהודית בספרד נמסר בתגובה להחלטה: "ההכרזה של ראש עיריית ברצלונה לא נובעת מהגנה על זכויות האדם או השלום. לצעד הזה יש שם אחד - אנטישמיות מתוחכמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר