הבית קרס ברעידה

החשש התממש: ראשי הקהילה היהודית נהרגו באסון

בתום שלושה ימים של חיפושים אינטסיביים, אותרו גופותיהם של בני הזוג שאול וטונה ג'נודי, ראשי הקהילה היהודית באנטקיה שבטורקיה, שהוגדרו נעדרים מתחילת האסון (ברוך דיין האמת)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
האזור בו נמצאו הגופות (צילום: זק"א)

ביתם של נשיא הקהילה היהודית באנטקיה שבטורקיה ורעייתו קרס ברעידה שפקדה את טורקיה, בתום מאמצי חיפוש אינטנסיביים, אמש (רביעי) אותרו בני הזוג מתים תחת ההריסות.

כזכור, ביום שלישי האחרון דווח ב'כיכר השבת', כי בני הזוג שאול וטונה ג'נודי, ראשי הקהילה היהודית באנטקיה שבטורקיה, נלכדו תחת ההריסות.

לאחר שלושה ימים של מאמצים וניסיונות הגעה בדרכים מורכבות, אמש בשעות הלילה הגיע לאנטקיה שבטורקיה צוות חילוץ מיוחד המורכב מחיילי פיקוד העורף ומתנדבי זק"א. צוות החילוץ הגיע לבניין שקרס ברעידה, בו התגוררו ראש הקהילה היהודית ורעייתו שהוגדרו כנעדרים מרגע הקריסה.

המחלצים פעלו כאמור בצורה אינטנסיבית במסירות נפש ובתנאים קשים במשך שעות רבות, עד לאיתורם של השניים. למרבה הצער הלכודים אותרו ללא רוח חיים.

היום הותר לפרסום מותם של בני הזוג, כאשר ארגון זק"א עומד בקשר רציף ומלווה את בני משפחת ג'נודי מרגע קבלת הדיווח במוקד זק"א.

אירית ליליאן, שגרירת ישראל בטורקיה, סיפרה ביום שלישי ב'קשת' כי "לצערנו נשיא הקהילה היהודית באנטקיה ורעייתו ככל הנראה אינם בין החיים. ביתם קרס. לגבי ישראלים, אנחנו עדיין בתהליך בירור. זה לא אזור שיש בו נוכחות ישראלים מרובה. עד כמה שאנחנו יודעים, אין לנו קריאות מצוקה של ישראלים".

באשר למספר היהודים המתגוררים בעיר אנטקיה, העיר עם ההרסה הגדול ביותר כתוצאה מרעידת האדמה, אמרה השגרירה: "מעטים מאוד. אלה אזורים מרוחקים, קהילות מבודדות. יש ממש בודדים. נשיא הקהילה היהודית באיסטנבול יצא למקום אתמול והודיע לי שעד כמה שהם יודעים כולם בסדר, למעט השניים באנטקיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר