הותר לפרסום

ערבים ישראלים נעצרו בחשד שסיפקו נשק לפעילי הג'יהאד האיסלאמי

שב״כ עצר אזרחים ישראלים תושבי תל שבע בחשד שביצעו סחר רחב היקף בתחמושת ואמל״ח לפעילי הג׳יהאד האסלאמי באיו״ש. יחד עמם נעצרו גם פעילי הג'יהאד תושבי השטחים. כתב אישום חמור הוגש כנגדם (צבא וביטחון, חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
פעילים בג'יהאד האיסלאמי (צילום: עבד רחים חטיב/Flash90)

היום (חמישי) הותר לפרסום כי שני אחים, תושבי היישוב תל שבע בנגב נעצרו בחשד כי סיפקו נשק ואמצעי לחימה בהיקפים נרחבים לפעילי הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון. מעצרם התאפשר בעקבות חקירה סמויה של השב"כ שהחל לחקור את הפרשייה לפני כחודשיים.

בחקירת שב"כ עלה כי האחים, אדם ומחמד אבו טהא, רכשו את התחמושת בישראל ומכרו אותה לפעילי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני מהכפר יעבד. מחקירת השב"כ עולה כי מדובר בהיקפים משמעותיים במיוחד. 150,000 כדורים ומאות מחסניות לנשק מסוג M16 נמכרו לפעילי הג'יהאד לפי החשד.

עוד נחשף בחקירה כי האחים ביצעו עבירות ביטחון רבות של אספקת עשרות חלקי נשק לפעילי הטרור באזור ג'נין. כמו כן, מכרו השניים חלקי נשק גם לגורמים פליליים ברחבי הנגב.

בתום חודשיים של חקירה, הוגש כנגדם היום כתב אישום חמור בגין עבירות של איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור , מגע עם סוכן זר, עבירות סחר בנשק (תחמושת וחלקי נשק), הובלת נשק (תחמושת וחלקי נשק), החזקת נשק (תחמושת וחלקי נשק) סיוע לכניסה וישיבה בישראל שלא כדין, הסעה שלא כדין ולאדם יוחסו גם עבירות כלכליות.

בפרקליטות דרשו את הארכת מעצרם עד תום ההליכים. בבקשת המעצר, ציינה עו"ד לימור אחרק- שנצר, מפרקליטות מחוז דרום כי מדובר בדפוס פעולה קבוע ושיטתי ולא באירוע חד פעמי. מכתב האישום עולה כי השניים פתחו 'קו חלוקה' של אמצעי לחימה לפעילי טרור וזאת כאשר היו מודעים ליעדו הסופי של הנשק.

כתוצאה מחקירתם, נעצרו עוד שני אזרחים ישראליים המעורבים בפרשה אלד אלאעסם ומ'ענם אלאעסם, תושבי הנגב אף הם. השניים, חשודים בעבירות אמל"ח במסגרת הפרשייה. כנגד השניים הוגשה היום (חמישי) הצהרת תובע ובימים הקרובים צפוי להיות מוגש כנגדם כתב אישום.

הישראלים שנעצרו על ידי השב"כ (דוברות שב"כ ופרקליטות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר